A Rallycross ob vasárnapi versenynapján Greinbachban Kárai Tamás megnyerte a harmadik kavlifikációs futamot és a döntőt is. A győzelemmel behoztatalan lett az előnye a bajnokságban, így 2022-ben is övé a magyar bajnoki cím.
A döntőt vasárnap rendezik meg – mondta Kárai Tamás szombat este amikor még a második helyen állt az esős pályán remekül versenyző, Greinbachot egyébként is nagyon kedvelő Benyó Máté mögött. Vasárnapra pedig az Audi is összeállt, Kárai is felpörgött. A harmadik kvalifikációs futamon három osztrák versenyzővel került össze, és nem adott esélyt nekik, remek köridőkkel nyert. A másik ágon Benyó egy jó rajt után legyőzte Koncseget, Antalt és Höllert, de az ideje rosszabb volt Kárainál, így második lett az összesítésben.
A döntőben a két rivális indult az első sorból de Kárai gyorsabb volt nála. Benyó Máté még megpróbálkozott egy utolsó előtti körös jokerrel, Kárai azonban remek kört ment ez alatt és az utolsó körben a jokere is jobb volt Benyóénál, igaz csak egyetlen századdal. Összességében 670 ezredmásodperrccel nyert Kárai. A bajnokságban ez 23 pontot ért, míg Benyó 21-et szerzett. Kárai Tamásnak így 151 pontja van, Benyó Máténak 119. Két futamot kell mínuszolni, ezzel Kárai előnye akkor sem behozható, ha nem áll rajthoz az utolsó két versenyen. Kárai Tamás 2022-ben is Rallycross országos bajnok!
foto: Kotán Kristóf
„A döntő száraz körülmények között zajlott és az 1. kockából várhattam a rajtot. A rajtunk jól sikerült de nem tudtunk elfordulni elsőként az első kanyarban. Utánna próbáltam nyomás alá helyezni Kárai Tomit, de rutinosan védekezett és nagyon szoros csatában ugyan, de ő nyert! Gratulálok neki és az egész csapatának! Úgy gondolom, hogy csalódottak igen, de elégedetlenek nem lehetünk mi sem! Hibátlanul dolgozott egész hétvégén mögöttem a csapat és szívvel-lélekkel mindent kifacsartunk a lehetőségeinkből” – nyilatkozta Benyó Máté.
A Super-1600-ban Lackó Lehel a győzelemért és a bajnoki címért autózott, de a zárónap nem úgy alakult, ahogy tervezte. A reggeli kvalifikáción csak második lett Senegacnik mögött de így is első helyen végzett a három kvalifikáció összesítésében. A döntőben viszont nem jött ki neki a lépés, a rajtnál kilökték és az ütközés miatt a jobb hátsó gátló is megsérült így nem tudott felzárkózni és ötödik helyen ért célba. Senegacnik nyert, Gergely Róbert lett a második, Répási Róbert a harmadik.
foto: Kotán Kristóf
A nagy túraautóknál folytatódott az adok kapok. Gabay Zion szárnyakat kapott, az utolsó előfutamban, harmadik lett Held és Vámosi mögött, de így is övé volt az összesített első hely. Az elődöntőt megnyerte Held és Nagy előtt, a másik ágon pedig Vámosi porolta el a házigazdák négy versenyzőjét. A döntőben Gabay nyert Kellner és Schadenhofer előtt, és ezzel ő szerezte a legtöbb pontot a hétvégén.
foto: Kotán Kristóf
STC-2000-ben Ficza megint legyőzte Roman Castoralt, és bebizonyította, hogy év elején nem a levegőbe beszélt. Másodszor csapott össze a verhetetlennek hitt cseh versenyzővel és vasárnap a kvalifikáción és a döntőben is nyert. Ha telhetetlenek lennénk csak annyit kérnénk, hogy Fecó, most már tessék itthon is nyerni, ne csak Ausztriában.
foto: Kotán Kristóf
A kis túraautók között osztrák siker született, Dominik Rath nyert Kailbach Gergely és Szabó Bulcsú előtt.
A Magyar Kupa négy versenyzője közül Kenesi Gábor volt a leggyorsabb. Az MX5 Kupában Lóránt Benjámin legyőzte Néveri Konrádot és Várkonyi Bencét. A vasaló Swiftek közt Csuti Kristóf nyert. A legjobb Astra Kupa versenyző Stadler Mihály volt, a leggyorsabb junior pedig Kelő Gere Ádám.
László Zoltán és Kürti Tamás ismét sikeresen teljesített egy WRC futamot, még pedig a belga Ypres Rallyt, ahol a WRC3 második helyén ért célba.
László Zoltán Kürti tamás navigálásával a WRC3-as bajnokság hatodik helyéről várhatta idei negyedik WRC futamát, mégpedig úgy, hogy bár a Monte-Carlo Rallyn még nem sikerült a célba érés, Horvátországban már történelmet írva az első magyar versenyző lett, aki FIA világbajnoki kategóriát tud nyerni. Később Szardínián pedig a második helyet érte el.
Az Ypres Rallyn húsza szakasz várt a Ford Fiesta Rally3-mal induló kettősre, ahol a cseh Jan Cernyvel és az olasz Enrico Brazzolival kellett, hogy megvívjon a minél jobb dobogós eredményért.
László bár jórészt a szakaszokat harmadik idővel fejezte be, Enrico Brazzoli szuperrallyzni kényszerült, így a magabiztos győzelmet arató Jan Cerny mögött a magyar versenyző lett a másodikés az olasz a harmadik.
Ez az eredmény pedig azt jelenti számításunk szerint, hogy a bajnokságban vezető Sami Pajari mögé felzárkózott Jan Cerny is, aki utolérve Lauri Joonát, egyaránt 1 pontos hátrányban van.
László Zoltán pedig két helyet tudott javítani és a dobogótól 25 pont hátránnyal a negyedik helyen áll a WRC3-as bajnokságban.
Pedro De la Rosa hiszi, hogy Max Verstappen mindennel rendelkezik ahhoz, hogy idővel minden idők egyik legjobbjaként hivatkozzanak majd rá.
Tavaly Max Verstappen még kicentizve szerezte meg első világbajnoki címét Lewis Hamiltonnal szemben. Idén már jóval inkább erődemonstráció az, amit látunk tőle és a Red Bulltól. Előnye nyolcvan pont legközelebbi riválisához, Charles Leclerc-hez képest is, így a holland öles léptekkel halad a címvédés felé. A legvalószínűbb forgatókönyv szerint így Verstappen 25 éves korára kétszeres világbajnoknak mondhatja majd magát év végén.
És ez még csak a kezdet a korábbi versenyző Pedro De la Rosa szerint. A spanyol úgy véli, rengeteg van még Verstappenben, elég megnézni, mit nyújt az egyes versenyeken.
„(Leclerc-rel) mindketten nagyon gyorsak, ami viszont a különbség Verstappen javára, az az, hogy ő sokkal inkább irányítja az eseményeket” – mondja De la Rosa. „Még hibákat is alig-alig látunk, nem hogy megforgást vagy baleseteket. Egyáltalán hányszor fékez el egy-egy kanyart? Teljesen mindegy, milyen körülmények között van, Max kontrollál mindent. Mindegy, hogy esik vagy száraz az idő, mindegy, hogy edzés vagy verseny van. Korábban már az edzéseken elment a határokig, jöttek is a hibák, a balesetek. Viszont mikor volt az utolsó ilyen? Fantasztikus nézni őt.”
De la Rosa szerint Verstappen idővel ugyanazt az elismerést érdemli majd, mint Senna, Schumacher vagy Hamilton.
„Mindene megvan ehhez. Persze sok múlik azon, hogy milyen csapatoknál versenyez majd, ezek pedig mennyire lesznek versenyképesek a következő 10 évben. De Max részéről semmi nem hiányzik ennek az eléréséhez. Azt gondolom, ő jelenleg a legjobb. Nem szabad elfelejteni persze a többieket sem, de most Verstappen az, aki a csúcson van.„
Ott Tanak sorozatban második, idei harmadik győzelmét aratta, miután megnyerte a belga Ypres Rallyt, melyen egészen szombati balesetéig Thierry Neuville-nek állt a zászló. A Toyota Elfyn Evans második és Esapekka Lappi harmadik helyének örülhet.
Péntek Kalle Rovanpera kezdte legjobb formában a belga Ypres Rallyt, a világbajnokság idei kilencedik győzelmét, megnyerve az első szakaszt, miközben a verseny tavalyi győztese és hazai szurkolók előtt autózó Thierry Neuville kicsúszott, Takamoto Katsutához hasonlóan, míg a tavalyi második Craig Breen megforgott.
A második szakaszon aztán fordulat következett, Kalle Rovanpera egy jobb-bal kombinációba túl nagy tempóval érkezett és emiatt a bal kanyarban megcsúszott és árokba esve többször borult.
A verseny élére ekkor Elfyn Evans állt és helyét egészen a nap utolsó helyéig őrizte, akkor azonban a 10 másodperces hátrányát folyamatosan ledolgozó Thierry Neuville vette át a vezetést, míg a walesi toyotást Ott Tanak is megelőzte.
A napot végül Neuville nyerte 2.5 másodperccel Tanak és 10 másodperces büntetés miatt 13.7 másodperccel Evans előtt.
Esapekka Lappi szinte már az első napon bebiztosította helyét a győzelemért csatázók mögött, akiktől ugyan viszonylag nagyobb távolságra volt, de üldözőit is leszakította.
Az M-Sport csapatát Craig Breen vezette előre az első napon, miután Adrien Fourmaux, Gus Greensmith, valamint a Hyundai fiatal versenyzője, Oliver Solberg is sok időt vesztett a délelőtti utolsó szakaszon leszakadó esőben.
Apropó eső! Délutánra mindenki várt valamennyit belőle, ezért nagyjából fele-fele arányban vittek a versenyzők száraz és eső gumikat is magukkal. A csapadék azonban csupán pár csepp formájában jelent meg, így a versenyzők sokat csúszkáltak a rossz gumikon.
Nem jól alakult Takamoto Katsuta napja, hiszen a reggeléi kicsúszás után váltóproblémája adódott és csupán a 18. helyen zárta a napot.
Szombat A második napon Thierry Neuville, Ott Tanak és Elfyn Evans csatájára lehetett számítani, azonban a csata elmaradt. A belga Hyundai-pilóta ugyanis már a délelőtt során 16.2 másodpercre növelte előnyét a váltóhibával küzdő Ott Tanak előtt, aki azonban maga mögött tudta még tartani Elfyn Evanst.
Neuville meg is jegyezte délben, hogy nem lehet túl nagy problémája észt csapattársának, ha sikerül még megelőznie Evanst…
Délután Neuville a nap utolsó előtti szakaszán azonban hibázott, egy bal kanyarban nem számított felhordásra, ami azonban ott volt, és azon megcsúszva árokba esett. A szurkolók ugyan kiszedték az árokból, de pár méter után kénytelen volt félreállni az autó sérülése miatt. A hazai versenyén tehát viszonylag kényelmes előnyben elvesztette a futamot.
Az élre így Ott Tanak állt, és a napot 8.2 másodperc előnnyel nyerte Elfyn Evans előtt, míg a harmadik helyre Esapekka Lappi állt.
Tanak nap végén reagált Neuville déli kijelentésére, az észt világbajnok nem értette csapattársa kijelentését, azt pedig különösen nem, hogy miért próbált vele harcolni, mikor inkább a rivális csapatok versenyzői ellen kellene. Zárásként Tanak megjegyezte, hogy nem érdekli Neuville déli megjegyzése.
A nap során visszatért Kalle Rovanpera, aki csapatának egy szakaszgyőzelemmel köszönte meg autójának újjáépítését.
Szombaton azonban további drámák voltak, hiszen a nap második szakaszán balesetet szenvedett Craig Breen. A fordos versenyző abban az – ugyancsak – bal kanyarban vesztette uralmát autója felett, amiben pár perccel korábban Adrien Fourmaux, aki azonban az út szélére kihelyezett szalma kockák miatt megúszta még a balesetet, azonban Breennél már nem voltak ott a kockák.
Ugyanezen a szakaszon Gus Greensmith is bajba került, kicsúszott, majd megállt defektes kerekét kicserélni, azonban az incidens során a felfüggesztés is megsérült Fordján, ami miatt a délelőtt további két szakaszán csaknem 17 perces hátrányba került.
A napot Oliver Solberg zárta a dobogós helyeken állók mögött, azonban mögötte ott volt Adrien Formaux, akit a nap utolsó előtti szakaszára sietve igyekezett a szurkolókat kikerülni, azonban a rendőrök megállították, így a francia versenyző elkésett és 20 másodperces büntetést kapott.
Takamoto Katsuta már a délelőtt során a Top 10-be lépett annak ellenére, hogy autójában meghibásodott a plusz erőt biztosító hibrid rendszer. A japán végül a hatodik helyen zárt szombaton.
Vasárnap A záró nap négy szakasza a győzelemért vívó Ott Tanak és Elfyn Evans, a negyedik helyért harcoló Oliver Solberg és Adrien Fourmaux csatájáról szólt, ugyanakkor a Power Stage is érdekesnek ígérkezett, miután a vb éllovas Kalle Rovanpera és a hazai versenyén induló Thierry Neuville is már csak itt tudott pontot szerezni.
Ott Tanak végül sikeresen tartotta maga mögött Elfyn Evanst, és így idei harmadik, sorozatban pedig második győzelmét aratva bebiztosította a vb pontversenyben elfoglalt második helyét.
Érdekesség, hogy Elfyn Evans idén ahányszor dobogón zárt, mindig a második helyet szerezte meg, összességében már negyedszer.
A harmadik helyen Esapekka Lappi ért célba, aki szintén idei harmadik és sorozatban második harmadik helyét szerezte.
Oliver Solberg karrierje legjobb eredményét érte el a negyedik helyen zárva, míg Adrien Formaux az utolsó előtti szakaszon esett árokba és esett ki, így az M-Sport egyetlen versenyzője sem tudott a Top 10-ben zárni.
A Power Stage-en Kalle Rovanpera volt a leggyorsabb, majd Elfyn Evans, Thierry Neuville, Ott Tanak és Takamoto Katsuta volt a sorrend.
Kilenc verseny után az öt futamgyőzelemmel álló Kalle Rovanpera továbbra is magabiztosan vezeti a pontversenyt, azonban előnye 72 pontra csökkent a már csak két futammal kevesebbet nyerő Ott Tanak előtt. A harmadik helyre Elfyn Evans lépett az észt versenyzőt 15 pont hátránnyal követve, míg Thierry Neuville a negyedik helyre csúszott 10 pont hátránnyal követve a walesi riválisát.
A gyártók bajnokságában a Toyota 88 ponttal előzi meg a Hyundai csapatát, míg az M-Sport hátránya 193 pont.
A világbajnokság három hét múlva az Istenek Versenyén, a görög Acropolis Rallyn folytatódik.
Ypres Rally, nem hivatalos végeredmény 1 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 2:25:38.9 2 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +5.0 (0:10) 3 #4 Esapekka Lappi / Janne Ferm (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:41.6 4 #2 Oliver Solberg / Elliott Edmondson (SWE / GBR) Hyundai i20 N Rally1 +3:28.5 5 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +6:06.1 6 #24 Stéphane Lefebvre / Andy Malfoy (FRA) Citroen C3 Rally2 +9:45.7 7 #20 Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen (NOR) Skoda Fabia Rally2 evo +10:03.8 8 #21 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 +10:54.8 9 #31 Chris Ingram / Craig Drew (GBR) Skoda Fabia Rally2 evo +11:20.8 10 #22 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandov Skoda Fabia Rally2 evo+11:26.8 További eredmények
Adrien Fourmaux az Ypres Rally utolsó előtti szakaszán az ötödik helyen állva szenvedett balesetet, így egyetlen M-Sport versenyző sem zár a legjobb 10-ben.
Adrien Fourmaux maradt az egyetlen versenyzője az M-Sportnak, aki még a Top 10-ben foglalt helyet, azonban a francia versenyző az utolsó előtti szakasz elején árokba esett, és kiállni kényszerült. A szakaszt a belset miatt megállították.
Fourmaux Oliver Solberggel igyekezett csatázni a negyedik helyért, így azonban Petter Solberg fia könnyedén érheti el karrierje legjobb eredményét.
Az M-Sport korábban Gus Greensmith-t kicsúszás és felfüggesztés sérülés, míg Craig Breent balesetmiatt vesztette el a legjobb 10 hely megszerzése szempontjából.
Mick Schumacher is volt már a kritikák célkeresztjében a szezon elején, azóta viszont fordulni látszik az éve. Szerinte emiatt is érdemes várni az ítéletekkel.
Nem kezdődött jól Mick Schumacher 2022-es szezonja (sem). A német második F1-es éve kezdetén rettenetesen összetörte az autóját Szaúd-Arábiában az időmérőn (emiatt a futamon nem is tudott indulni), majd ütközött Sebastian Vettellel, hogy aztán megint leírja a Haast Monacóban.
Ezt követően viszont a formája javulni kezdett. Kanadában karrierje legjobb időmérős teljesítményét nyútjva hatodik helyre kvalifikált, igaz, a futamon cserben hagyta őt a technika. A Brit Nagydíjon aztán megtört a jég, és megszerezte pályafutása első pontjait egy nyolcadik helynek köszönhetően. Erre aztán rögtön a következő futamon, Ausztriában rá tudott pakolni, amikor hatodikként intették le.
Schumacher a gyenge szezonkezdés után rengeteg internetes mém, illetve markánsabb, cinikusabb kritika alanya is volt. Szerinte viszont az emberek túl könnyen ítélkeznek, részinformációk alapján.
„Az emberek csak minél vaskosabb címlapokat akarnak kreálni” – mondja Schumacher. „Persze valahol értem, hogy az emberek pénzt szeretnének látni a cikkjeikből. Másrészt viszont azt is értékelném, ha ugyanezek az emberek több időt szánnának arra, hogy utánajárjanak minden ténynek, ami egy-egy téma mögött valójában van.”
Egyébként maga Schumacher sem rágódik az év eleji hibáin. „Nem igazán térek rájuk vissza már. Tudom, mire vagyok képes, tudom, mennyit érek. Csak erre fókuszálok. Igyekszem a legjobbamat nyújtani, és ha ez összejön, azzal már egész jó eredményeket lehet elérni. Így volt ez annak idején az F4-ben, az F3-ban és az F2-ben is. Mindegyikben képes voltam első-második helyekre. Nem látom, itt miért ne lehetnék.”
Monaco után azért Schumacher számára szükség volt egy váltásra. „Tudtam, hogy valamit tennem kell. Át kellett gondolnom mindent, ami történt, és hogy miért vagyok itt. Azt mondtam magamnak: oké, azért vagyok itt, mert szeretem ezt csinálni. Ha nem akarom ezt, nem kell. Ez segített.„
Elfyn Evans egy picivel közelebb tudott kerülni Ott Tanakhoz az Ypres Rally vasárnap reggeli két szakaszán, azonban az észt Hyundai-versenyző előnye már behozhatatlannak tűnik.
Elfyn Evans 8.2 másodpercről 6.7 másodpercre csökkentette hátrányát Ott Tanak mögött az Ypres Rally vasárnapi első két szakaszán, azonban ahhoz, hogy helycsere úgy tűnik, csak akkor következhet be helycsere az első két helyen, ha Tanaknak problémája adódik.
A harmadik helyet légüres térben tartja Esapekka Lappi, így kettős Toyota dobogós eredmény születhet pár óra múlva.
A negyedik helyért Oliver Solberg és Adrien Fourmaux csatázik, azonban a francia versenyző csupán 4.2 másodperccel tudott közelebb kerülni Petter Solberg fiához, így a meglévő 10.1 másodperc szintén beoszthatónak tűnik, ha nem lesz váratlan probléma.
Takamoto Katsuta ugyancsak senkitől sem zavartatva a hatodik.
A helyi szurkolók számára jó hír, hogy a tegnap kieső Craig Breen mellett Thierry Neuville is visszatért vasárnap.
A versenyen még két szakasz van hátra.
Ypres Rally, állás 18 szakasz után 1 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 2:12:18.2 2 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +6.7 (0:10) 3 #4 Esapekka Lappi / Janne Ferm (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:29.8 4 #2 Oliver Solberg / Elliott Edmondson (SWE / GBR) Hyundai i20 N Rally1 +3:03.2 5 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +3:13.3 (0:20) 6 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +5:53.3 7 #24 Stéphane Lefebvre / Andy Malfoy (FRA) Citroen C3 Rally2 +8:47.7 8 #20 Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen (NOR) Skoda Fabia Rally2 evo +9:07.9 9 #21 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 +9:57.6 10 #31 Chris Ingram / Craig Drew (GBR) Skoda Fabia Rally2 evo +10:19.9 11 #25 Grégoire Munster / Louis Louka (LUX / BEL) Hyundai i20 N Rally2 +10:26.6 12 #22 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo +10:28.7 13 #26 Vincent Verschueren / Filip Cuvelier (BEL) VW Polo GTI R5 +11:29.9 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +18:19.5 (3:10) #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +19:43.2 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:10:02.5 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:10:48.0
Thierry Neuville nem számított felhordásra abban a kanyarban, ahol végül oda lett a győzelmi esélye az Ypres Rallyn.
Thierry Neuville 17 másodperccel vezetett a szombati utolsó előtti szakasz előtt az Ypres Rallyn Ott Tanak előtt, azonban a 15 km-es szakaszon árokba esett és kiállni kényszerült.
“Csúszós, lassú kanyar volt, ahol kicsúsztunk – mondta Thierry Neuville a balesetét felidézve. – Igazából meglepődtem a felhordáson, mert úgy tudtam, hogy az előfutóknál még nem volt felhordás. Nem volt az itinerben sem figyelmeztetés erre vonatkozóan. A megcsúszás után már semmit sem tudtam csinálni, véget ért a versenyünk. Az autó nem sérült meg nagyon, ezért vasárnap visszatérünk, autózunk még a szurkolóinknak, akiket nagyon sajnálok. Ez nyilván nagy csalódás az egész csapatnak. Mostantól azonban a következő feladatra kell koncentrálnunk.”
Thierry Neuville a tavalyi Spanyol Rally óta nem tud versenyt nyerni, a Horvát Rally óta pedig dobogóra állni a Rally Világbajnokságon, mostani hibájával pedig a vb pontverseny negyedik helyére csúszhat vissza. Ott Tanak eközben idei harmadik győzelme kapujában áll.
Ott Tanak vezeti az Ypres Rallyt a második nap végén, miután csapattársa, árokba csúszott az élen állva. Elfyn Evans a második, míg Esapekka Lappi a harmadik.
Az első napotkövetően Thierry Neuville 2.5 másodperc előnnyel vezette hazai Rally Világbajnoki futamát csapattársa, Ott Tanak és 13.7 másodperccel a toyotás Elfyn Evans előtt.
A szombat délelőtt Thierry Neuville-ről szólt, aki három szakasz alatt 16.2 másodpercre növelte előnyét a váltóproblémával küzdő Tanak előtt, míg az észt versenyző 5.3 másodperc előnyt még megtartott Elfyn Evans előtt.
A délelőtt második szakasza Craig Breen balesetet miatt etap lett, így a verseny élén állók is azonos, megállapított eredményt kaptak.
Breen az ötödik helyen állva esett árokba, miután az előtte induló csapattársa, Adrien Fourmaux egy bal kanyar külső ívén érintőre vette és ezáltal arrébb lökte a kihelyezett szalmakockákat, így a francia versenyző megúszta az rokban landolást, azonban ír csapattársát már nem tartották az úton a szalmakockák, és nagyot esve állt meg az árokban.
Fourmaux árokba lógatása és Breen balesete mellett Gus Greensmith is kicsúszott a szakasz egy korábbi részén, így végül Breen ötödik helyét Fourmaux vette át, akit csupán 4.5 másodperccel követett Oliver Solberg a délelőtti szakaszok után.
Takamoto Katsuta azonban a hibrid rendszer hibája ellenére is a pénteki váltóhiba után a hetedik helyig tudott előre lépni.
Gus Greensmith a kicsúszás után megállt a defektes kerekét kicserélni, azonban autójának eleje is megsérült, így nagyon sok időt vesztve a 40. helyig esett vissza.
Délután Thierry Neuville igyekezett tartani előnyét csapattársa előtt, azonban a nap utolsó előtti szakaszán egy balkanyarban megcsúszott a felhordáson és árokba esett, ahonnan ugyan a nézők ki tudták szedni, de a Hyundai sérülése miatt pár méterrel később végleg kiállni kényszerült.
A vezető helyet így Ott Tanak vette át és a napot végül 8,2 másodperc előnnyel fejezte be Elfyn Evans előtt.
A nap krónikájához tartozik, hogy Thierry Neuville kételkedett korábban Ott Tanak váltóproblémájában, amire az észt versenyző a nap utolsó szakaszának céljában reagált.
“Thierry korábban azt mondta, nincs semmi problémám, nem tudom mire gondolt – mondta Tanak. – Sajnálom, ami Thierry-vel történt, de úgy gondolom, hogy nem a csapaton belül, hanem a riválisok ellen kellene harcolnunk.”
A verseny harmadik helyére lépett előre Esapekka Lappi, aki már régóta csak a pályák teljesítésére koncentrál, hiszen előtte és utána is messze vannak a többiek.
A negyedik helyen fejezte be a napot Oliver Solberg, aki azt követően előzte meg Adrien Fourmaux-t, hogy a francia M-Sport versenyzőt megállították a rendőrök az utolsó előtti szakasz előtt etapon, miközben a sok szurkolót igyekezett kikerülni. Fourmaux így elkésett a rajtból, amiért 20 másodperc büntetést kapott.
Takamoto Katsuta talán a pénteki váltóhiba után már nem is hitte volna, hogy elérheti a hatodik helyet, azonban pont ezt a pozíciót foglalja el a vasárnapi négy szakasz előtt.
A verseny jelenlegi állása alapján a szombaton visszatért Kalle Rovanpera 69 pont előnnyel vezetné a világbajnokságot Ott Tanak előtt, aki azonban egy pontos előnyét 26 pontra növelné csapattársa előtt, aki a negyedik helyre csúszna. A bajnokság harmadik helyét Elfyn Evans venné át, aki 17 ponttal követné Tanakot és 9 ponttal előzné meg Neuville-t.
Ypres Rally, állás 16 szakasz után 1 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 1:58:55.2 2 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +8.2 (0:10) 3 #4 Esapekka Lappi / Janne Ferm (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:09.8 4 #2 Oliver Solberg / Elliott Edmondson (SWE / GBR) Hyundai i20 N Rally1 +2:51.6 5 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +3:05.9 (0:20) 6 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +5:39.3 7 #24 Stéphane Lefebvre / Andy Malfoy (FRA) Citroen C3 Rally2 +7:46.2 8 #20 Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen (NOR) Skoda Fabia Rally2 evo +8:11.9 9 #21 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 +8:50.9 10 #25 Grégoire Munster / Louis Louka (LUX / BEL) Hyundai i20 N Rally2 +9:12.1 11 #31 Chris Ingram / Craig Drew (GBR) Skoda Fabia Rally2 evo +9:22.7 12 #22 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo +9:28.3 13 #26 Vincent Verschueren / Filip Cuvelier (BEL) VW Polo GTI R5 +10:21.6 14 #49 Maxime Potty / Renaud Herman (BEL) Citroen C3 Rally2 +10:48.9 15 #48 Gino Bux / Nicolas Gilsoul (BEL) Skoda Fabia Rally2 evo +10:57.1 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +18:00.1 (3:10) #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +19:42.8 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:09:55.4