Hétvégén rendezik a Fafe Rallyt, a Rally Európa-bajnokság első 2022-es versenyét, így ideje kicsit megismerkedni a rajthoz álló mezőnnyel. Az ERC4-es mezőnyben indulókat már nagyító alá vettük, most jöjjenek az ERC3-ban indulók.
A 40 éves orosz Dmitry Feofanov és lett navigátora, Normunds Kokins az ERC2 tavalyi második helye után a legesélyesebbnek számítanak. A páros a 2019-es Lengyel Rallyn debütált a Rally Európa-bajnokság mezőnyében Mitsubishi Lancer Evo 10-zel, ahol az ERC2 negyedik helyén zárt, majd a Ciprus Rallyn már a kategória harmadik helyét szerezte meg. 2020-ban már öt versenyen indultak a Mitsubishivel, legjobb eredményüket pedig a lett Liepaja Rallyn és a Fafe Rallyn érték el, ahol a dobogó harmadik fokát szerezték meg az ERC2-ben. Az orosz-lett páros 2021-ben a Mitsubishit már csak egy versenyen használták, főként Suzuki Swift R4-gyel indulva a Liepaja Rallyn nyerni tudtak, Lengyelországban, és Nyíregyházán a második, míg az Azori-szigeteken, a Fafe Rallyn, és a Kanári-szigeteken pedig az ERC2 harmadik helyét szerezték meg, így év végén az ERC2 második helyén zártak.
A 25 éves észt Kaspar Kasari és navigátora, Rainis Raidma tavaly megnyerte a lett junior rally bajnokságot, az ERC mezőnyében pedig a 2021-es Lengyel Rallyn debütált az ERC3 hetedik helyén, majd a Liepaja Rallyn már az ötödik helyet tudta megszerezni Ford Fiesta Rally4-gyel.
A 30 éves lengyel Igor Widlak Lukasz Wloch navigálásával a 2020-as Róma Rallyn debütált az ERC mezőnyében, ahol nem sikerült célba érniük a Mitsubishi Lancer Evo 10-zel. Tavaly már hat ERC futamon indult Widlak, de már Daniel Dymurski navigálásával, Ford Fiesta Rally3-mal, azonban egyik ERC értékelésbe sem számított bele eredményük. Az RC3-as kategóriában az Azori-szigeteken nyertek, míg a Róma Rallyn, Barum Rallyn, és Fafe Rallyn a második, a Liepaja Rallyn pedig a harmadik helyet szerezték meg.
Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport korábbi csapatvezetője elárulta, hogy a koreai gyártó miért maradt le az M-Sport és a Toyota mögött az idei WRC szezonra.
Andrea Adamo tavaly decemberben távozott a Hyundai Motorsporttól, így tudhatja, hogy a koreai gyártó miért került hátrányba az idei WRC szezonra a Toyota Gazoo Racing és az M-Sport mögött.
A korábbi csapatfőnök szerint nagyban befolyásolta a Hyundai felkészülését, hogy túl későn kaptak engedélyt a Rally1-es autó létrehozásához.
“A Hyundaijóval később kapott engedélyt a Rally1-es autó létrehozására, mint a többi gyártó – mondta Andrea Adamo a Dirtfish podcastjében. – Tisztán a fejemben van egy 2019-es találkozó, mely a Spanyol Rally idején volt, Alain Penassével vettünk részt a találkozón, ahol a 2022-es hibrid autókról esett szó. Azon a találkozón a toyotás Tom Fowler, valamint az M-Sport részéről Chris Williams már konkrét kérdéseket tudtak feltenni, mert már tájékozottak voltak a témában, mi pedig még nagyban az engedélyre vártunk. A Hyundai dolgozói hatalmas munkát végeztek, azonban néhány ember, mint Christian Loriaux túl későn érkeztek, mert nem tudtuk előbb felvenni őket. Tehát a hibrid autón jóval később kezdett dolgozni a Hyundai, mint a többiek, és az autósport nem az a sport, ahol a lemaradást egyik napról a másikra be lehet hozni.”
“A Monte-Carlo Rallyn ezt a lemaradást láthattuk, hiába dolgozott mindenki keményen a Hyundainál. A legnagyobb probléma az volt, hogy nagy nyomás alatt kellett a Hyundai dolgozóinak tenniük a dolgukat, és mindezt nagyon rövid idő alatt. Nagyon sok mindenen változtatni kellett, és ezt nem lehet rövid idő alatt. Ráadásul a teszten előfordultak balesetek, valamint a homológizációs folyamatban való lemaradásuk miatt láthattuk azt a Montén, amit láttunk.”
“A Svéd Rallyn úgy gondolom, hogy a versenyzők csodálatos munkát végeztek. Thiery Neuville fantasztikus munkát tett le az asztalra, ahogy Ott Tanak is, amíg versenyben volt, később már elvesztette motivációját. Hülye is lett volna Ott kockáztatni a szuperrally után, mivel akkor már az a feladat, hogy el kell jutni a Power Stage-ig, ahol aztán a bónusz pontokért lehet harcolni.”
“Véleményem szerint a legjobb autó jelenleg a Ford Puma. Azt hiszem, ezt láthattuk a Monte-Carlo Rallyn. Remélem, hogy ezzel az autóval sikerül az M-Sportnak elérni a kitűzött célokat. Szerintem a Hyundai jelenleg a harmadik legerősebb autóval rendelkezik, és itt látszik, hogy elsősorban nem az anyagi keret a döntő hanem, hogy valaki mikor kezd el dolgozni egy projekten.”
“Bocsánat, hogy párhuzamot húzok az F1-gyel, de amikor 2014-ben a Mercedes dominálni tudott, azt azért tudta megtenni, mert három éve dolgoztak már a hibrid autókon. Ezt a dominanciát pedig fent is tudták tartani éveken át, mert a többi csapat évközben nem tudott annyit fejlődni, hogy utolérje őket. Biztos vagyok benne, hogy a Hyundai fel fog zárkózni a Toyota és az M-Sport mellé, de ehhez időre lesz szükség. Nem szabad rájuk nyomást tenni, mert lemaradtak, hanem türelemmel kell támogatni őket, mert megérdemlik.
Nasser Al-Attiyah nyerte a harmadik speciálszakaszt Abu Dhabiban, a motorosoknál pedig Mathias Walkner volt a leggyorsabb.
255 kilométer volt a keddi versenytáv az Abu Dhabi Desert Challenge-en, és ez akár kevésnek is mondható, ha felületesen ítélünk. Ha viszont megkérdezünk egy motorost, rögtön másképp látjuk, hiszen ez nekik a második maratoni nap volt, így pedig már elég kemény menetnek számított. Ráadásul meglepően vékony itinert kaptak reggel a versenyzők, ami azt jelentette, hogy a navigáció terén is a szokásosnál nehezebb volt a feladatuk.
Matthias Walknernek ment legjobban ezen a napon. Az osztrák a 69. kilométernél megelőzte Sam Sunderlandet és utána már nem is engedte át az első helyet, és 49 másodperces előnnyel nyert. A harmadik helyen az amerikai Skyler Hawks már 2 perc feletti hátránnyal ért célba.
A motoros összetett újra változott, mivel Benavides több mint 12 percet veszített. Most Sunderland vezet, az előny 4 perc 4 másodperc Quintanilla előtt. A harmadik Walkner 4’36”-re van, Benavides pedig több mint 5 perces különbséggel a negyedik.
Az autósoknál Nasser Al-Attiyah újra rajt-cél győzelmet aratott. Loeb lett a második 5 perc 16 másodperces különbséggel. Stephane Peterhansel pár másodperccel Loeb mögött ért célba. A negyedik Prokop 20 perc feletti hátránya mutatja, hogy hiába jó versenyző a cseh, azért a sztárok (a csúcstechnikájukkal) más dimenzióban autóznak a sivatagban.
Keddre is jutott egy komoly kiesés. Yazeed Al-Rajhinak megint nincs szerencséje. A 206. kilométernél állt meg, és sokáig nem mozdult, pedig a negyedik helyen volt. Az még nem derült ki, hogy milyen időbüntetéssel folytathatja.
Az autós összetettben Peterhansel már több mint fél órával vezet Prokop előtt. Loeb a negyedik, most 50 percre van Przygonskitól. Nasser AL-Attiyah pedig a hetedik, továbbra is 20 óra felett van a hátránya.
Az LW Protoban a két Red Bull Junior nyert, Seth Quintero több mint 3 perccel volt gyorsabb a csapattárs Christina Gutierreznél. Az összetettben továbbra is Francisco Lopez Contardo vezet, de előnye 1 perc 12 másodpercre olvadt Gutierrez előtt.
21 magyar versenyzővel vette kezdetét a Közép-Európai Rotax Max Challenge (CEE) az olaszországi Jesolóban. A szezont szokásos módon az önálló futammal, a Bónusz Kupával kezdték, amelyen két magyar versenyző, Kovács Zsombor és Szabó Bende is dobogóra állhattak.
A nemzeti és regionális bajnokságokban a Rotax Max az egyik legnépszerűbb sorozat. A magyar bajnokságot is ebben írják ki. E mellett a magyar versenyzők körében is rendkívül népszerű a Közép-Európai Rotax Max Challenge (CEE), ahol több bajnoki címet is szereztek már hazánk fiai.
A bajnoki sorozat öt futamból áll, amely az olaszországi Jesolóban kezdődik, majd Kecskeméten folytatódik, a harmadiktól az ötödik versenyig pedig jelenleg az ausztriai Bruck szerepel a naptárban.
A szezonnyitó olasz bajnoki futam előtt egy héttel rendezték Jesolóban a Bónusz Kupát, amelyen összesen 21 magyar versenyző állt rajthoz. Néhányan pedig csak az edzéseken vettek részt.
Az időjárás nem nagyon kedvezett, hiszen vasárnap reggel például három fok volt a levegő hőmérséklete, ami messze elmarad a versenyabroncsok ideális tapadási körülményeitől.
A Rotax Max sorozatra jellemző, hogy hétvégente három futamon lehet pontot szerezni, az elődöntőben, a döntőben és szuperdöntőben. Utóbbit magasabb pontszámmal értékelik. A hétvége eredményét, pedig a három versenyen szerzett összpontszám adja.
A legkisebb, MicroMax kategóriában egyedül Deniel Lukjanov indult magyar színekben, aki harmadik lett. A MiniMaxban Zsebő Marcell végzett a hétvége 5. helyén.
Nagyon biztatóan kezdett JuniorMaxban Krepcsik Áron, aki az elődöntőben második lett, a döntőt megnyerte, így akár a végső győzelemért is harcba szállhatott volna, ám a szuperdöntőben kilökték, így összesítettben meg kellett elégednie a 8. helyezéssel.
A SeniorMax kategóriában született az egyik legnagyobb magyar siker, ahol Kovács Zsombor a hétvége harmadik helyén végzett.
DD2-ben két magyar újonc is jól szerepelt, Szabó Bende a 3., Vida Benedek pedig a 8. helyet szerezte meg.
Bár már nem utánpótláskorú versenyző, de mindenképpen meg kell említeni, a régi motorosnak számító Gyutai Pétert, aki a DD2 Mastersben végzett a 6. helyen.
A Rotax Max CEE első bajnoki futamát, a hétvégén, március 11–13.-a között rendezik, szintén Jesolóban.
Köszönet a Hajóka Sportfotónak, a tudósítás elkészítéséhez nyújtott segítségéért.
Hétvégén rendezik a Fafe Rallyt, a Rally Európa-bajnokság első 2022-es versenyét, így ideje kicsit megismerkedni a rajthoz álló mezőnnyel. Kezdésként az ERC4-es mezőnyben indulókat vettük nagyító alá.
A 26 éves francia Anthony Fotiaés Arnaud Dunand a tavalyi Rally Hungaryn debütált az ERC mezőnyben, ahol az ERC3 ötödik helyét szerezte meg. A Renault Clio Rally4-gyel versenyző páros a Kanári-szigeteken Nyíregyházán elért eredményét már győzelemre tudta váltani az ERC3-ban. Fotia megnyerte hazájában a 2020-as Clio Trophyt.
A 19 éves spanyol Óscar Palomo Ortiz és Xavi Moreno első ERC futamára készül a Fafe Rally keretein belül Peugeot 208 Rally4-gyel. Palomo 2020-ban megnyerte a Spanyol Murva Bajnokság junior sorozatát.
A 22 éves olasz Andrea Mabellini a 2020-as Róma Rallyn Abarth 124 RGT autóval és Nicola Arena navigálásával debütált az ERC-ben, első Eb szezonjában a Rally Hungaryn és a Kanári-szigetek Rallyn már Nicoló Gonella navigált az Abarthban.
Mabellini 2020-ban a Róma Rallyn, Fafe Rallyn a második, míg Nyíregyházán és a Kanári-szigeteken a harmadik helyet szerezte meg az ERC2-ben. A 2021-es ERC szezontól már Virginia Lenzi navigál Mabellininek, aki az Abarthot is Renault Clio Rally5-re cserélte, amivel öt ERC futamon állt rajthoz, a lett Liepaja Rallyn, valamint a Barum Rallyn pedig az ERC3 hatodik helyén értek célba.
A Clio Trophy by Toksport kategóriában pedig Lettországban, Rómában, Csehországban is nyerni tudott. Mabellini 2020-ban az RGT Cup és az Abarth Rally Cup bajnoka tudott lenni, míg tavaly megnyerte a Clio Trophy by Toksport kategóriát.
A 27 éves argentin Paolo Soria, aki megnyerte az Argentin Rally Bajnokság RC3-as kategóriáját 2020-ban, a tavalyi ERC szezonban hat futamon állt rajthoz Renault Clio Rally5-tel, és legjobb eredményét az ERC3-ban a Kanári-szigeteken érte el, ahol a hetedik helyen zárt, míg a Clio Trophy by Toksport mezőnyében Lengyelországban, és a Rally Hungaryn is nyerni tudott. Soria a hat versenyből ötször Marcelo Der Ohannesian navigálásával versenyzett, míg a Kanári-szigeteken a román Sergiu Itu olvasta az itinert.
A 19 éves észt Joosep Ralf Nogene Simo Koskinen navigálásával a tavalyi Liepaja Rallyn debütált az ERC-ben, azonban célba nem sikerült érni a Ford Fiesta Rally4 műszaki hibája miatt. Az idei Fafe Rallyn az észt versenyzőnek Ken Jarveoja fog navigálni a Fordban.
A 41 éves portugál Ernesto Cunha a tavalyi Fafe Rallyn indul először ERC futamon Rui Raimundo navigálásával, és az ERC4 negyedik helyén ért célba Peugeot 208 Rally4-gyel.
A 21 éves olasz Roberto Daprá tavaly megnyerte az Olasz Murva bajnokság R2-es kategóriáját, idén pedig első ERC futamára készül a Fafe Rallyn Ford Fiesta Rally4-gyel és Luca Guglielmetti navigálásával.
A Hyundai Motorsport Customer Racing négy versenyzőt támogat a rally versenyeken junior programjában, mindannyian Hyundai i20 N Rally2-es autóval folytathatják karrierjüket.
A Hyundai Motorsport junior programjánakcélja, hogy segítse a fiatal, tehetséges versenyzők előrehaladását a rallysportban.
Az idei évre négy rally versenyzőt választott ki a koreai gyártó, mindnyájukat korábbi karrierjük és eredményeik alapján.
Az ír Josh McErlean a WRC3-ban folytathatja karrierjét, ahol hét világbajnoki futamon indulhat, míg további egy alkalommal a PCRS csapatával áll rajthoz.
Grégoire Munster a WRC2-ben indulhat 2022-ben, ami mellett a Belga Rally Bajnokságban is versenyezni fog. A luxemburgi versenyző tavaly a második helyet szerezte meg Belgiumban, futamgyőzelmével pedig a bajnokság legfiatalabb győztese lett. Az idei Monte-Carlo Rallyn a WRC2 junior kategória dobogóján zárt.
A francia Nicolas Ciamin hazájában tőr idén a babérokra, a 2C Competition csapattal a Francia Aszfalt Bajnokságban áll rajthoz a Hyundai France támogatásával. Ciamin már sok tapasztalatot szerzett Rally2-es autóval, és a 2018-as Szardínia Rally Hyundaijal szerezte meg a WRC2 dobogós pozícióját.
A paraguayi Fabrizio Zaldívar a Hyundai Paraguay támogatásával tavaly a WRC3-ban és hazai bajnokságában versenyzett, idén pedig folytatja hazai szereplését, valamint a Dél-Amerikai Rally Bajnokságban (CODASUR) indulhat 2022-ben.
“A karrierjüket kezdő fiatal pilóták támogatása nagyon fontos a Hyundai Motorsport Customer Racing programban – mondta Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatvezető-helyettese. – Célunk, hogy junior pilótákat neveljünk, miközben karrierjüket építik az autósportban.
A Rally2 és a TCR kategória erre tökéletes lehetőséget kínál, mivel a versenyzők ugyanolyan Hyundai autóval mutathatják meg képességeiket miközben a nemzeti bajnokságból a nemzetközi bajnokságba lépnek, remélhetőleg csapatunkkal a WRC-be vagy WTCR-be.
Az idén kiválasztott versenyzők mindegyike megmutatta már, hogy tehetségesen forgatja a kormányt és sikerek sora áll már mögöttük. Azzal a támogatással, melyet tőlünk kaphatnak biztosak vagyunk benne, hogy képesek további fejlődést elérni karrierjükben a profi motorsportban.”
Az M-Sport nagyszerűen kezdte a WRC szezont a Monte-Carlo Rallyn, azonban ezt a jó teljesítményt már nem tudta folytatni Svédországban. Mi lehet az oka?
Az M-Sport egy nagyszerű autót épített az idei évre a Ford Puma Rally1 formájában, és a Monte Carlo Rallyn a jó eredmény sem maradt el, hiszen Sébastien Loeb nyert, Craig Breen harmadik, Gus Greensmith pedig ötödik helyen zárt.
Malcolm Wilson csapatában azonban fordult a szerencse a Svéd Rallyn, ahol Sébastien Loeb távollétében már csak Craig Breen jó eredményében bízhatott, ami azonban versenyzői és műszaki hiba miatt elmaradt. A csapat egyetlen Top 10-ben végző versenyzője Gus Greensmith volt, aki a havas versenyen is az ötödik lett, míg Adrien Fourmaux műszaki hiba miatt kiesett, Breen pedig a 36. helyen zárt és egy pontot szerzett a Power Stage-en.
David Evans, a Dirtfish újságírója podcastjében Elfyn Evanst, az M-Sport korábbi versenyzőjét kérdezte, miként látja a fordos csapat esélyeit.
“Sok szempontból az M-Sport a Monte-Carlo Rallyn a papírformát hozta – mondta Elfyn Evans. – Visszatért Sébastien Loeb a Montéra, és bár senki sem tudta, hogy mire számítson tőle, de igazolta, hogy miért a Monte egyik legsikeresebb versenyzője. Egy fantasztikus autóval nyerni tudott, mert ő is egy fantasztikus versenyző, aki rengeteg tapasztalattal rendelkezik a Montén.
Svédországban azonban már nem indult, így Craig Breenre nagy nyomás helyeződött és a vége baleset lett. Láttunk már hibázni nagyszerű versenyzőket hóban, gondoljunk csak 2001-re, amikor Colin McRae és Richard Burns is kicsúszott a hóba.
Ilyen előfordul. Az M-Sport problémája azonban az, hogy ha az első számú versenyzője hibázik, nincs esély a jó eredményre, nincs egy másik versenyző, aki a győzelemért tudna harcolni. Nem vonom kétségbe Gus Greensmith és Adrien Fourmaux tehetségét, de ők mégis csak fejlődésben lévő versenyzők.”
Evans szerint, ha Sébastien Loeb nincs az M-Sport csapatában, akkor nehéz helyzetből indul korábbi csapata.
“Mindig is tudtuk, hogy az M-Sportnak van egy csapatvezető pilótája, akihez csatlakozott Sébastien Loeb, és ahol indul ott jó esély van a jó eredményre is. Amíg a Hyundainak és a Toyotának több nagyszerű versenyzője van, addig az M-Sportról ez nem mondható el. Ha Loeb indul egy versenyen, ott komoly esély van a jó szereplésre.
Loeb mindenhol erősnek számít, kivéve talán Észtországot és Finnországot, mindenhol komoly pontszámot kell gyűjtenie. Ha ez sikerül, akkor az M-Sport tud a bajnoki címért harcolni, különben viszont nagyon nehéz helyzetbe kerül egy olyan csapat, mely talán a legjobb autót gyártotta.”
Nem kevesebb, mint egy év telt el Ott Tanak utolsó győzelme óta, így kijelenthető, hogy gödörbe került a 2019-es Rally Világbajnok.
Ott Tanak utolsó győzelme a finn Arctic Rallyn volt 2021 februárjában, azóta pedig dobogóra is csupán háromszor tudott állni, az utolsó három versenyén pedig a Top 10-be sem tudott bekerülni.
A 2021-es Horvát Rallyn a negyedik helyet szerezte meg, úgy, hogy Sébastien Ogier, Elfyn Evans és Thierry Neuville tempóját nem tudta felvenni. Végül 1:17 perc hátránnyal ért célba Neuville mögött és 1:44,6 perccel előzte meg a fordos Adrien Fourmaux-t.
A Portugál Rallyn Az első napot sikerült az észt versenyzőnek megnyernie, mögötte 6 másodperccel Elfyn Evans, 9 másodperccel pedig Dani Sordo állt. Tanak a pozicióját még négy szakaszon át tudta tartani a második napon, majd megsérült autójának felfüggesztése, és kénytelen volt kiállni. Vasárnap visszatért és a Power Stage-t meg tudta nyerni, abszolútban pedig a 21. helyen zárt.
A Szardínia Rallyn megismételte portugál teljesítményét, minden tekintetben. Az első 11 szakaszon végig vezetve 40,5 másodperccel előzte meg Sébastien Ogier-t, amikor a 12. szakaszon ismét megsérült a Hyundai felfüggesztése és kiállni kényszerült. A záró napon ismét visszatért, és a Power Stage-n a második idővel négy pontot szerzett, összesítésben pedig a 24. helyen ért célba.
A kenyai Szafari Rallyn aztán sikerült Tanaknak a harmadik helyen zárni, így négy hónap után állhatott újra dobogóra. Az észt versenyző okos versenyzéssel szinte a teljes futamon a harmadik helyet foglalta el. A második nap utolsó szakaszán a szakadó esőben azonban nem működött a Hyundai ablaktörlője, ami miatt a negyedik helyre csúszott, végül a záró napon sikerült visszakapaszkodnia a dobogó harmadik helyére.
A hazai versenyén, az Észt Rallyn úgy indulhatott a 2019-es világbajnok, hogy egy évvel korábban magabiztosan nyert. 2021-ben azonban ez a verseny is a gyorsan elfeledős versenyek közé került. A verseny negyedik szakaszát követően egy kicsúszást utáni kettős defekt miatt a hetedik helyről kiállni kényszerült. A második napon visszatért a mezőnybe, és végül a Power Stage-t megnyerve az abszolút 31. helyet szerezte meg.
A belga Ypres Rallyn megnyerte az első szakaszt, majd a nyitó napot a harmadik helyen zárta Thierry Neuville és Craig Breen mögött, így a Hyundai ekkor hármas vezetésnek örülhetett. A szombat azonban már nem sikerült jól az észt versenyzőnek, az első szakaszon defektes kereket kellett cserélnie. A sors sem akarta megkönnyíteni Tanak dolgát, a kerékcsere az emelő hibája miatt 3 percen át tartott. Végül a hatodik helyen zárta a versenyt.
Az Acropolisz Rallyn aztán ismét sikerült visszatérnie a dobogóra, egész pontosan annak is a második fokára. Kalle Rovanpera tempójával kevésbé tudott harcolni, azonban Sébastien Ogier-t sikerült megelőznie. Probléma mentes azonban ez a verseny sem volt, hiszen a Power Stage előtt el kezdett füstölni autója, amit végül sikerült megszűntetni, de a záró szakaszon csupán ötödik lett.
A Finn Rallyn tudott utoljára a Top10-be kerülni, a második helyet szerezve meg. A versenyen Craig Breennel, Elfyn Evans-szel, Esapekka Lappival és Kalle Rovanperával harcolt a győzelemért. Végül Elfyn Evans második naptól kezdődő tempójával nem tudott lépést tartani, de sikerült a második helyen zárnia.
A Spanyol Rallyval pedig megkezdődött Tanak vesszőfutása, már a harmadik szakaszon balesetet szenvedett, ami miatt végleg ki kellett állnia. Ezzel pedig be is fejeződött 2021-es szezonja, miután a Monza Rallyn már nem indult személyes okok miatt.
Az idei Monte-Carlo Rallyn szombaton az ötödikről a nyolcadik helyre csúszott egy defekt miatt, majd a havas Sisteron szakaszon sziklaoldalnak csúszott, ami miatt megsérült a Hyundai i20 N Rally1 hűtője, kiesett és már az utolsó napra sem tért vissza.
A Svéd Rallyn az első szakaszt megnyerte, majd elvesztette első lökhárítóját, ami miatt sérült autója aerodinamikai csomagja. Végül azonban meghibásodott a hibrid egység meghibásodása miatt kiállni kényszerült már az első napon. Szombaton visszatért, majd a versenyt a Power Stage szakasz megnyerésével a 20. helyen zárta.
Ott Tanak a 12 éve tartó gödör ellenére sem veszített tempójából, csupán önmaga és autója megbízhatósága miatt nem volt képes immáron három verseny óta a legjobb 10-be kerülni.
Hétvégén rendezik a portugál Fafe Rallyt, az ERC első idei futamát, melyen eredetileg három orosz versenyző indult volna, azonban ketten visszaléptek.
A Fafe Rallyra három orosz versenyző adta le nevezését, Nikolay Gryazin és Konstantin Akesandrov Skoda Fabia Rally2 evóval, Dmitry Feofanov és lett navigátora, Normunds Kokins Ford Fiesta Rally3-mal és Alexander Rzhevkin és Yuriy Kulikov ugyancsak Skodával, ő azonban nem lett volna jogosult ERC pontokat szerezni.
Nikolay Gryazin legutóbbi versenyén, a Svéd Rallyn a WRC2 dobogóján zárt, azonban a portugál ERC szezonnyitótól személyes okok miatt visszalépett. Ugyancsak nem áll rajthoz Alexander Rzhevkin sem.
Az FIA múlt héten jelentette be, hogy az Ukrajnában zajló orosz invázió miatt a szövetség versenyein saját nemzetüket képviselve nem indulhatnak az orosz és fehérorosz versenyzők, azonban az FIA zászlója alatt részt vehetnek a rendezvényeken.
Azt nem lehet tudni, hogy a két visszalépő orosz versenyző a FIA döntése miatt lépett-e vissza.
Néhány ország motorsport szövetsége is külön megtiltotta az orosz és fehérorosz versenyzők indulását, azonban a Portugál Motorsport Szövetség ezt nem tette meg.
A Fafe Rallyn így csak Dmitry Feofanov fog rajtolni az ERC3 mezőnyében.
Gryazin és Rzhevkin is először indult volna a Fafe Rallyn.
A portugál ERC szezonnyitón így 36 páros áll rajthoz a kontinensbajnokság értékelésében, köztük Herczig Norbert az MRF Tyres versenyzőjeként. Csomós Miklós ugyan a Hankook versenyzőjeként indul, de Eb pontokra nem jogosult, mivel a gumiszállító nem regisztrált a hivatalos gumiszállítók közé.
Az Abu Dhabi Desert Challenge második napján Nasser Al-Attiyah volt a leggyorsabb, 5 perc 50 másodperccel előzte meg Sebastien Loeb-öt. A motorosoknál Ross Branch nyerte a szakaszt, ám a vezetést Kevin Benavides vette át.
316 kilométernyi speciálszakasz volt a hétfői penzum Abu Dhabiban, a vasárnapi pályától kissé nyugatra kalandoztak a versenyzők a sivatagban. 44% homok, 48% dűne, 8% sóstó és 1% aszfalt volt a pálya összetétele, amiből a nyolc százaléknyi sóstó igazán érdekes (bár a versenyzők biztosan nem ezen a véleményen vannak, hiszen az igazi kihívást a dűne jelenti). Kis matekkal kiszámolható, hogy hétfőn 25 kilométert száguldottak a sóstó talaján.
A tegnapi jobb első összekötő törés miatt a napot nem teljesítő és emiatt brutális, több mint 20 órás büntetést kapó Nasser Al-Attiyah már csak becsületből is nagyon nyomta. Úgy aratott rajt-cél győzelmet, hogy fokozatosan növelte előnyét Sebastien Loeb előtt. Végül közel hat perc lett az előny, ami az összetettben édeskevés, de a katari lelkének biztosan jót tett. Loebnek is volt ledolgoznivalója a hétfői szenvedés után, de hiába lett második, a hátránya az összett hatodik helyén még mindig jóval több mint egy óra az ötödik Serradori mögött.
Egészen más helyzetben van Stephane Peterhansel. Mr. Dakar 20 évvel az első Abu Dhabi Desert Challenge sikere után már a hetedik győzelemért versenyez. Ebben legnagyobb versenytársa Yazeed Al-Rajhi és Martin Prokop. Peterhansel ma egy kerékcsere miatt veszített időt, és magas hőmérséklet miatt sem tudott maximális tempóval menni. Így végül kevesebb mint 2 perccel volt lassabb Al-Rajhinál, Prokopot pedig 49 másodperccel előzte meg, ezzel negyedik lett. Az összetettben 7 perc 49 másodperc az előnye a szaúdi, és több mint 15 perc a cseh pilóta előtt.
A motorosoknál jóval több ismeretlen van az egyenletben. A vasárnap nagyot eső Ross Branch visszaállt és Al-Attiyahhoz hasonlóan ellenállhatatlan volt, 39, illetve 41 másodperccel előzte meg Lucio és Kevin Benavidest. Mivel a tegnapi győztes Sunderland csak kilencedik lett, így Kevin Benavides állt az élre. A Dakarhoz hasonlóan most is nagyon szoros a motorosok mezőnye, a 11. helyre visszaeső Walkner hátránya is alig több mint 10 perc, így a hátralevő szakaszokon bármi megtörténhet.
A nap nagy vesztese az első nap meglepetésembere Michael Docherty volt. A dél-afrikai az 53 kilométernél bukott, mentőegységek vitték le a pályáról.
Az LW Proto kategóriában a chilei Francisco Lopez Contardo csatázott Seth Quinteroval. A South Racing versenyzője a 153. kilométernél már az élen volt, és végül 1 perc 11 másodperccel előzte meg Quinterot. A harmadik Christina Gutierrez már 10 perc feletti hátránnyal zárta a napot.