back to top
2025. november 11. 16:31
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1326

    Nem volt velük az erő – Kovácsék a végén veszítették el az első helyet Tunéziában

    0

    Az utolsó napra tartogatták az energiát Kovács Miklósék a Tunisia Desert Challenge-en, de győzelem helyett végül a kilencedik helyen fejezték be a versenyt.

    Két nap homokvihar után már alig várták, hogy versenyezhessenek Kovács Miklósék a tunéziai sivatagban. A verseny utolsó napján azonban alig több mint 100 kilométerrel a cél előtt torpant meg az addig remekül teljesítő Shark névre keresztelt kamion, így 40 órás büntetést kaptak, amivel visszaestek a kilencedik helyre.

    Pedig az tolsó versenynapon arra számított a Kovács – Czeglédi – Ács trió, hogy a Straw Wars forgatási helyszínei körül kijelölt pályán könnyedén megőrzik az 1 óra 13 perces előnyüket.

    „Watto üzletében sikerült beszereznünk a hiperhajtóművet, így izgatottan várjuk az utolsó menetet” – mondta reggel a navigátor Czeglédi Péter.

    Tunisia Desert Challenge 2022
    foto: Qualisport Racing

    Az elején minden jól ment, a 255 kilométerre rövidített szakasz 124. kilométerénél még vezettek, de a következő ellenőrzőpontig már nem jutottak el. Elfolyt az olaj a kormányműből, amelyet újratöltöttek, de további két újratöltéssel is csak féltávig jutottak. A kamionban található 20 liter olajat elhasználták, nem maradt több, így meghozták a végső döntést: ahogyan lehet, eljutnak a finisig, hogy – természetesen időbüntetéssel – teljesített legyen a szakasz.

    „Az egyik szemem sír, a másik nevet” – kezdte az értékelést a célban a pilóta, Kovács Miklós. „Sír azért, mert egy meglepően kemény távon harcoltunk végig az élmezőnyben és tényleg karnyújtásnyira voltunk a győzelemtől. Amikor kiderült, hogy szivárog az olaj a kormányműből, még abban reménykedtünk, hogy végig tudjuk csinálni. Sajnos hamar bebizonyosodott, hogy a nálunk lévő, egyébként bőséges olajmennyiség nem lesz elég. Akkor azt találtuk ki, hogy elküzdjük magunkat a célig, mert ugye hasonló bárkivel megtörténhet, ami akár a mi javunkra is billenthette volna a mérleget. Nem így lett, ez van, el kellett fogadnunk a helyzetet. Gratulálok Igor Bouwens barátunknak és csapatának, akikkel nagyot küzdöttünk ezúttal is. Míg a 2020-as Africa Eco Race-en mi nyertünk és nekik volt technikai problémájuk, addig most fordítva történt. Semmi kétség egyébként, hogy megérdemelték ezt a sikert. A végkifejlet ellenére elmondhatjuk, hogy ezen a tunéziai futamon elértük, amiért jöttünk. Ez volt az indulás előtt néhány nappal elkészült új kamionunk első éles próbája, gyakorlatilag a műhelyből egyenesen ide jöttünk a sivatagba, azzal a céllal, hogy finomhangoljuk a Sharkot, lássuk a benne rejlő lehetőségeket és megpróbáljuk felszínre hozni a gyermekbetegségeket. A beállítások tekintetében óriásit léptünk előre az utóbbi napokban, számos olyan problémát tártunk fel és orvosoltunk, mint amilyen a mai volt, s megkaptuk a választ a legfontosabb kérdésre is. Immáron biztosak lehetünk abban, hogy olyan gyors és versenyképes kamionunk van, amilyen még soha korábban. Nagyon sok elismerő szót kaptunk a versenytársaktól, szakmabeliektől az utóbbi napokban a Sharkkal kapcsolatban, ez pedig motivál mindannyiunkat. Büszke vagyok a csapat összes tagjára, akik szívüket-lelküket beletették ebbe a kamionba és nagyon sokat dolgoztak ezen a versenyen is” – fogalmazott Kovács.

    Az autós kategóriában sem volt szerencséjük honfitársainknak. Már a verseny elején gondjaik voltak, így Varga Imre és Toma József a 27., Lónyai Pál és Somfai Mátyás a 28. helyen ért célba. A kategóriát Simon Vitse és Frederic Lefebvre nyerte MD Rally típusú autójukkal.

    A motorosoknál Yamaha siker született, Alessandro Botturi több mint 10 perces előnnyel lett első a KTM-mel versenyző Mathieu Doveze előtt. Ők ketten kiemelkedtek a kategóriából, a harmadik Neels Theric már 55 percre volt a győztestől.

    Az SSV mezőnyben Fernando Alvarez és Xavier Panseri meggyőző, 1 óra 32 perces előnnyel ért célba.

    Tunisia Desert Challenge 2022
    foto: Qualisport Racing

    Bútor Robi: Nem a győzelem volt a legnehezebb – interjú

    0

    Bútor Robi és Tagai Robi történelmet írtak a Horvát Rallyn, ezt kár is tagadni. Egy szinte belépőszintű Rally4-es autóval nekivágtak a vb-futamnak, szurkolók százait, ha nem ezreit csábították ki magukkal és megint egy olyan igazi, felhőtlen ünnepnapot teremtettek, amire már nagyon nagy szüksége volt a magyar rally családnak. Pár nappal a verseny után Bútor Robival beszélgettünk. 

    Fél órával a hívásom után jelentkezett Robi, hogy „most tudunk beszélni, mert aztán rohanok“. Lehet, hogy ez volt a terve, ha tényleg rohannia kellett, akkor biztos elkésett, de ezt látszólag egyáltalán nem bánta, ahogy a szurkolókra, úgy a médiára is mindig szívesen szán időt. 

    „Célba érni és az is okozta a nagyobb izgalmat – válaszolta Robi arra a kérdésre, hogy a Horvát Rallyn nyerni vagy célba érni volt-e nehezebb. – Nem is álmodtunk a győzelemről. Egy ötödik hellyel már teljesen kiegyeztünk volna.“

    Azonban már a shakedownon látszott, hogy Bútorék viszik a prímet, a versenyen pedig azt a gyorsasági szakaszt leszámítva, ahol utolérték az előttük rajtolót, mindet megnyerték, vagyis könnyedén győztek. De vajon mennyire volt erős a mezőny? 

    Bútor Robi
    Fotó: Makai Gergely // @world

    „A shakedownon látszott, hogy hárman lehetünk versenyben a győzelemért, az osztrák Alfred Kramer junior és az olasz Marco Oldani. Utóbbi az első gyorson kiesett, így ketten maradtunk. Nem voltak nagyágyúk a mezőnyben, de azért 12-en voltunk, ami soknak számít. A junior vb mezőnye idén már Rally3-as autókkal versenyez, ha ők itt lettek volna, azért sokkal nehezebb dolgunk lett volna.

    Nagyon jó volt megnyerni a kategóriát, de én azt sokkal nagyobb dolognak tartom, hogy (Tagai) Robival és az egész csapattal végig csináltunk egy háromszáz kilométeres, nagyon nehéz világbajnoki futamot úgy, hogy egyetlen egy hibát sem követett el senki. 

    Egyszer volt egy pici túlcsúszásunk egy balos visszafordítóban, de húztam egy kéziféket és mentünk tovább. 

    Hibátlan versenyzéssel lettünk abszolút 29.-ek, sok négykerekest is megelőztünk és egyébként RC3-ban (a négykerék-hajtású Rally3-as mezőnyben) is negyedikek lettünk volna.

    Nem gondolom, hogy én vagyok a világ legjobb pilótája – ők előttünk rajtoltak –, de nagyon boldog vagyok attól, hogy 47 évesen hibátlanul megcsináltuk ezt a versenyt, hogy mindenki maximálisan végezte a dolgát és hogy egy száz százalékig magyar csapattal tudtuk ezt megtenni. Az autó, a TRT-csapat szenzációs munkájának köszönhetően egy apró hiba nélkül teljesítette az 1650 km össztávot, ami szintén szenzációs dolog egy vb-futamon!

    Fotó: Makai Gergely // @world

    Bárhogy is számoljuk, Bútor Robiék nagyon jó teljesítményt nyújtottak, amire minden szurkolójuk büszke lehet, de mi kellett ehhez az eredményhez?  

    „Észjáték volt. Utólag megnéztem a WRC2-eseket és a WRC3-asokat is, rajtuk is az látszott, hogy nagyon megfontoltan kellett menni, ha egy kicsit is kockáztattál, akkorát estél, mint az ólajtó. 

    Szárazon is nagyon csúszik a horvát aszfalt, mert mészkő darálékból van, annyira sima a felülete, hogy nem tapadnak rajta a slickek. Erre esett az eső és rengeteg volt a sárkihordás. Az első 20–25 autóig kezelhető volt a pálya, utána viszont borzasztó körülmények uralkodtak, szinte végig sáron mentünk. Aztán jött a köd, főleg az 1-es és a 2-es pályán, meg utána Platakon… A látótávolság ötven méter volt. Olyan szinten vissza kellett venni a tempóból, hogy nem néztem volna meg magamat kívülről.“

    Bizonyos tekintetben szerencséje volt ezzel Bútornak, mert az ilyen lehetetlen, vizes, taknyos pályán ő mindig elemében van. Talán sokan emlékeznek rá, amikor a Citroën C2 S1600-assal a szakadó esőben abszolút időt futott Robi, de ugyanazt tette Pécsváradon a Mitsubishivel is. 

    „Igazából élveztem, közelebb áll hozzám, amikor ennyire összetett vezetéstechnikai feladatot kell megoldani: hogyan gyorsítasz ki, ne menj le a padkára, ne kapj defektet, hogyan veszel féktávot a sárban. (Tagai) Robi hihetetlenül jól navigált, nem mondom, hogy mindent elhittem, amit mondott, mert kettő tréningből mentünk, azt sem tudtam, hol vagyunk a pályán és volt úgy, hogy a nyolcvan méter egyenesben nem láttam, hol kezdődik a kanyar. 

    Bútor Robi
    Fotó: Makai Gergely // @world

    Nem akartam semmilyen kockázatot vállalni. Ha három hellyel előrébb végzünk, akkor sincs semmi, viszont nekünk nincs több vb-futamunk az idén, nem bizonyíthatunk a következőn. Ezért mindenképpen célba akartunk érni.

    Nagyon fontos volt a gumiválasztás. Végig esőgumin mentünk, mert sokkal jobban tapadtak a sáron, és mivel alapvetően nem tapadós a horvát aszfalt, még a szárazon sem mentek tönkre. Ha hiszed, ha nem, a hátsó gumikkal 265 gyorsasági kilométert mentünk. Én sem gondoltam volna, hogy valaha 80 kilométernél többet fogok menni egy versenygumival, de ennyire extrémek voltak a körülmények.

    Egyszer vittünk magunkkal két slicket, felraktuk előre, de ott be is bizonyosodott, hogy az esőgumi a jó választás. Tíz gumival csináltuk végig az egész versenyt.“

    Érett versenyzés volt, nem is kérdéses, és még millió kérdésem volt, Bútor Robi mindet megválaszolta, amiket a holnap megjelenő második részben olvashattok, amiben azt is elárulja, lesz-e folytatása a vb-szereplésnek.  

    Solberg: Nagyon jó szórakozás lesz

    0

    Oliver Solberg a Horvát Rally csalódása után elindul a Rallycross Európa-bajnokság svéd versenyén. A norvég-svéd versenyző két év után indul rallycross versenyen. 

    Oliver Solberg számára egy baleset miatt idő előtt véget ért a Horvát Rally, a nyilván csalódást okozó kiesés emlékét pedig Petter Solberg fia Höljesben próbálja feledni, ahol a Hedström Motorsport Hyundai i20-as autójával rajthoz áll a Rallycross Eb második futamán. 

    “Ez nagyon szórakoztató verseny lesz – mondta a Hyundai Motorsport WRC pilótája. – Az autót igyekeztünk azzal a filozófiával felkészíteni, amelyet a PSRX csapatban alkalmaztunk.” 

    Petter Solberg fia korábban már második helyen zárt a RallyX Nordic idény során, 2017-ben, amikor két győzelmet is szerzett édesapja korábbi Citroen DS3-as autójával. Egy évvel később a fiatal versenyző skandináv bajnok lett, majd ezután kezdett a rallycross versenyekről áttérni a rally futamokra. 

    Peter Hedströmöt meggyőzte Oliver korábbi rallycross teljesítménye, ezért bizakodva tekint a versenyre. 

    “Nagyon alkalmasnak éreztem Olivert a Höljesi versenyre a Hyundaiba, ezért felhívtam és ő azonnal igent mondott – mondta a Hedström Motorsport csapatfőnöke. – Később sikerült mindent a helyére tenni és Petter Solberg szerelőjével sikerült az autót is nagyszerűen felkészíteni.” 

    A Höljesi Eb futamot a Rallycross Világbajnokság szezonnyitója keretében rendezik meg , az Európa-bajnokság Nyírádon veszi kezdetét, ahol igazi világsztárok, Enzo Ide, Anton Marklund és Janis Baumanis is rajthoz áll. 

    Hibján erre várt, de már nagyon régen

    0

    Odaért a Hibján Joci – Szollár Csabi páros végre-valahára a Forddal, ahová már elég régóta tervezték. Jobb későn, mint soha…a lényeg, hogy a fiúk elindultak egy felfelé ívelő szakaszon. 

     

    Nehezen kezdődött az év számotokra, de eljött a ti időtök Boldogkőn?

    – Végre nagyon jól sikerült ez a versenyünk, mondhatni tökéletesen alakult minden. Nem is reméltem ezeket a szakaszeredményeket, mert elég nehezen indult a reggeli órákban a ráhangolódás. Évek óta nem kaptunk defektet pályafelírás közben, most viszont igen…és pótkerék sem volt nálunk. Aztán persze megoldottuk, és írtunk egy jó itinert, amit még menet közben hozzá kellett igazítani a Fordhoz, annak érdekében, hogy a tervezettnél is gyorsabban tudjunk autózni. 

     

    Sikerült a terv, hiszen dobogós helyen végeztetek.

    – Igen, magunkhoz képest is sokat gyorsultunk, ahogy az időjárás és a pályák minősége változott. Ekkor éreztük igazán annak jelentőségét, hogy tempósabbra is írhatjuk legközelebb a szakaszokat, mert az autó tudja. Szóval igazából a kocsi tényleg elkezdett velünk együtt élni és létezni, aminek köszönhetően egyre előrébb kúsztunk a ranglétrán. Végül pedig az RC4 és ORB 2WD csoport 3. helyén végeztünk. Megérkeztünk hosszú idő után a többiek közé, amit már nagyon vártunk a sok balszerencse után.

     

    Minden jó, ha a vége jó?

    – Így igaz. Mondjuk picit eltaktikáztuk a gumiválasztást reggel, mert slickkel mentünk ki, míg a többiek esőgumival. Ennek fényében az elején tapogatóztam, kicsit lábújhegyen kezdtem, de aztán elkaptuk a fonalat. A további körökben kezdtünk felzárkózni a negyedik helyről a harmadikra, és a power pontokat is elhoztuk. Ami még fontos, hogy végre egy jó hangulatú, felszabadult…eredményes, problémamentes futamot tudhatunk magunk mögött a Forddal, ami fergeteges érzés.

     

    Hogy tetszettek a pályák fordított irányból?

    – A tavalyi is jó volt, de nekünk így is megfelelt. Ezek az igazi ralis terepek, ahol dobálós, tempós, szűk részek is vannak, falun át…lassítókkal tűzdelve, egyszóval szenzációsak. Minimálisan érintettük egy helyen a lassítót, így büntetésben részesültünk, de szerencsére ez nem befolyásolta az eredményünket. 

     

    A Dunakanyar Ralin láthatjuk a csapatot legközelebb?

    –  Persze, ott a helyünk, hiszen számunkra most kezdődött el igazán az élet a raliban, hogy összeállt a kép a verdával. Megérkeztünk végre-valahára a Forddal oda, ahová már elég régóta terveztük. Jobb későn, mint soha…reméljük elindultunk egy felfelé ívelő szakaszon – nyilatkozta Joci.

     

    Partnereink segítségét köszönjük!

    Szöveg: Tiba Anita
    Fotó: Máté Zsolt

    Egerben is a Rally3-at erősítik a Horváth Rally ASE versenyzői

    0

    Három párossal vág neki a 2022-es Eger Rally-nak a Horváth Rallye Ase. Orfűn, hazai pályán győzni tudtak, a cél természetesen most is ez, bár az egri pályákon inkább az erő, mint a rutin lesz, ami győzedelmeskedhet – áll a csapat közleményében.

    „Három párosunk adta le a nevezését az egri versenyre. A Zákányi János – Vidécz Zsolt páros célja, hogy megtartsa vezető pozícióját a bajnokságban. Én azt gondolom nehezebb dolguk lesz, mint Orfűn, hiszen végsebességben az első kerekes autók jobbak lesznek. Ennek ellenére a srácok nem csüggednek, minden megtesznek majd a siker érdekében” – kezdte a beszélgetést Németh 16V Péter, majd hozzátette. „A Baracsi Zsolt – Sóvágó Ádám duó Orfűn nem ért célba, mert a fékhiba miatt kérte álljanak ki. A srácok most szeretnének célba érni, nem mellékesen egy jó eredményt felmutatni. Nem lesz könnyű dolguk, hiszen a P12 mellett a P13-as kategória is borzasztóan erős.”

    Meglepetéseket a P11-es kategória tartogathat, hiszen Orfűhöz képest is gyengébb a mezőny és mivel csak négyen vannak, könnyebb lesz dobogóra állni.

    „A Buris István – Bottyán János dolga, hogy technikai hibáktól és kalandoktól mentes versenyt teljesítsenek és akkor a Gti Suzukik mögött egy dobogós hellyel zárhatnak, persze nem adják azt a dobogót könnyen” – tette hozzá Németh Péter.

    Az Eger Rally április utolsó szombatján kezdődik egy szuperspeciális szakasszal Egerszalók és Eger között, majd másnap hat gyorsasági szakasz vár a mezőnyre közel 44 kilométer ősztávval.

    A Horváth Rally ASE köszöni partnereinek a segítséget!

    Sári Péter #Rallyhearthu

    Kállai bivalyerős motorral támad

    0

    Újult erővel és régi-új navigátorral készül a Rally2-es Bajnokság második egri futamára a Solid Racing Team versenyzője Kállai Tamás.

    Az Orfű Rally utáni szünetben a csapat eltökélt volt abban, hogy egy olyan autóval álljanak ki a következő versenyekre, ami nem okoz majd csalódást. Voltak programozáson és tesztelni, próbáltak mindent megtenni az ügy érdekében.

    „Orfű óta nagyon sok minden történt a kocsival. A verseny után visszakerült az autó a motorkészítőhöz, ahol beprogramozták rendesen. Az első pados mérésnél 195 lőerőt mutatott a műszer, amit a biztonság kedvéért visszabutítottunk 191 lóerőre” – kezdte a beszélgetést Kállai Tamás. „Azóta már ki is tudtuk próbálni a kocsit, vannak tapasztalataink vele. A motorerőben már nem találunk problémát, most a futóműre kell kicsit ráfeszülnünk.”

    Tamás nem versenyzett még soha Eger környékén, viszont a csapat az egyik kedvenc hazai versenyeként tekint a környékre. Tudják, egy jó közös munkával bármi kisülhet a hétvégén.

    „Az egri pályákat abszolút nem ismerem, sosem versenyeztem ezen a környéken, viszont nagyon sok belső felvételt néztem már a pályákról. A csapat nagyon szereti a környéket, az egyik kedvenc versenyük az egri és mivel ezen a versenyen Szilassy Arnold ül a navigátorülésben, biztosan megkapok minden segítséget az Ő tapasztalataiból” – tette hozzá Tamás.

    Bármilyen előjelzésbe kár belemenni, hiszen nem elég egy jó kocsi, vagy egy jó csapat, mindennek össze kell állnia. Azt már kijelenthetjük, a P12-es kategória a legerősebb a hétvégi Eger Rallyn, van köztük több bajnok aspiráns és olyanok is, akiket biztosan nagyon nehéz lesz megverni.

    „Orfűhöz képest nagyon sokat erősödött a Rally2, plusz a kategóriánk is kiegészült pár névvel, annak pedig nagyon örülök, hogy Janovich Roland is csatlakozott. Nyilván nekünk nehezebb a dolgunk a jobb eredmény elérésében, viszont sokkal jobb úgy jó eredményt elérni, hogy ilyen népes és erős mezőnyben harcolhatunk. A célunk, hogy az autót bevigyük a célba, a csapat sem kér ettől tőlem többet. Örülnék természetesen egy dobogós helyezésnek, jó lenne ezzel a csapatnak meghálálni a bizalmat” – zárta a beszélgetést Kállai Tamás.

    A 2022-es Eger Rally szombaton kezdődik egy szuperspeciál szakasszal, majd vasárnap hat gyorsasági vár a versenyzőkre.

    A csapat együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!

    Sári Péter #Rallyhearthu

    Neuville: Ennél keményebb versenyem még nem volt

    0

    Thierry Neuville az idei Horvát Rallyt a karrierje során a legnehezebb versenynek minősítette, de ennek ellenére nagyon élvezte. 

    Thierry Neuville megismételte idén a tavalyi eredményét, melyet Horvátországban ért el, vagyis a harmadik helyet pedig az idei rendezvény elképesztően nehéz volt a szakaszról-szakaszra változó időjárás miatt. 

    A Hyundai belga versenyzője akár a győzelmet is megszerezhette volna, ha nincs műszaki hibája, időbüntetése és nem hajt gyorsan közúton, valamint nem szenved balesetet a Power Stage-n. 

    “Nagyon élveztük a horvát versenyt, mert szerintem ez a legjobb aszfaltos verseny, melyen valaha is indultam a világbajnokságon – mondta Thierry Neuville. – Az idei verseny ráadásul az időjárás miatt a legkeményebb aszfaltos verseny volt, melyen valaha is versenyeztem. A horvát szakaszok egyébként is különböznek a többi aszfaltos versenyétől, különösen, hogy itt aszfalton is vannak ugratók. A kanyarokat rengeteg helyen le lehet vágni, ami szerintem már sok is, ezért jó lenne a jövőben ezeket kissé csökkenteni. Nagyszerű a verseny környéke, a légkör. Nagy öröm versenyzőként részt venni ezen a rendezvényen.” 

    Richard Millener, az M-Sport csapatvezetője osztja Neuville véleményét. 

    “Azt gondolom, hogy a Horvát Rallynak egyértelműen a vb naptárban van a helye, mert ahol két szakasz alatt ilyen hatalmasat változhat a verseny képe, ott világbajnoki versenyt kell rendezni – mondta Millener. – Oké, nyilván ehhez kellett egy kis szerencse is, de gondolj csak bele, hogy mennyi minden történt ezen a hétvégén. Pénteken hatalmas különbségek alakultak ki, és azt lehetett hinni, hogy eldőlt minden, de a későbbiekben is hatalmas kihívást jelentettek a szakaszok. Már korábban is mondtuk, hogy ez a verseny esőben elképesztő lenne, és így is lett. Nincs még egy olyan verseny, ahol a Power Stage szakaszon pontot tudna szerezni egy verseny Rally2-es autóval, továbbá, ahol szinte minden pálya tele lenne nézők százaival. Ez egy nagyon kedvelt verseny nézői és versenyzői szempontból is.” 

    Rovanpera kilinccsel előre szeretne nyerni

    0

    Kalle Rovanpera egy álomszerű WRC szezon rajt után a jövő héten csak keresztben fog autózni, miután egy drift versenyen áll rajthoz Írországban. 

    Kalle Rovanpera idei szezonja a Rally Világbajnokságon álomszerűen kezdődött, hiszen a Monte-Carlo Rallyn bár csak negyedik lett, Svédországban rendkívül simán nyert és Horvátországban is csak egy defekt és a váratlan eső nehezítette meg győzelmét, ami után 29 pont előnyre tett szert a világbajnokságon Thierry Neuville előtt. 

    A 21 éves finn pilóta szabadidején szívesen drifttel, és ennek a hobbijának jövő héten Írországban is szán időt, miután egy drift versenyen áll rajthoz egy Toyota Suprával. 

     “A Mondello Park egy fantasztikus helyszín egy drift versenyhez, elég komoly nyomvonallal – mondta Kalle Rovanpera a Dirtfishnek. – Nem könnyű a pályán végig vezetni, ami mindig egy jó versenyt eredményez nagyon jó pilótákkal. Idén sok induló korábban már nyert Amerikában és más komoly drift versenyen, ezért azt gondolom, hogy a drift legjobb versenyzőivel mérhetem össze tudásom. Tavaly indultam Finnországban egy drift versenyen, ahol szintén többszörös bajnokok álltak rajthoz és ennek ellenére nyerni tudtam. Azt hiszem, Írországban is képes lehetek egy hasonló eredményt elérni.” 

    Rovanpera szerint a driftelés használhat a rallysport terén való vezetésnél is, főként, hogy a WRC szezon során murvás versenyek következnek. 

    “Manapság a drift autók nagyon erősek, ahogy a rally autók is, ezért egyáltalán nem könnyű őket kézben tartani. Amikor az előtted indulót követed egy méterrel, vagy néha meg is tolód, nagyon uralni kell az autót.” 

    Brutálisan jó mezőny lesz Nyirádon – itt a nevezési lista

    0

    Megjelent a Rallycross Európa-bajnokság első fordulójának nevezési listája. A nyirádi versenyre nagyon komoly mezőny jött össze, mind az EURO RX1, mind az EURO RX3 kategóriában. 

    Ha valaki eddig picit is gondolkodott, hogy május 21-22-én milyen autós programot válasszon, nem kell tovább törnie a fejét. Nyirádon a nemzetközi rallycross szezon első versenyén nemzetközi és hazai bajnokok lépnek majd pályára a Rallycross Európa-bajnokságon.

    Egyik Eb futamon sem meglepő, hogy a nemzeti élmezőny is helyet kap a rajtrácson. Nyirádon is így lesz, hat magyar pilóta indul Supercarral. Kárai Tamás sokszorosan is kivívta a jogot az indulásra, az eddig WRX és ERX eredményei, és a hazai bajnoki címek mellett neki köszönhető, hogy Nyirád újra életre kelt és bekapcsolódott a nemzetközi rallycross vérkeringésébe. Mellette szintén rutinos versenyzők lesznek a pályán nemzeti színekben. Mózer Attila és Mózer Márk, Luigi és ifj. Kiss László mellett az idei ob szezonnyitón dobogós Koncseg Zoltán is indul.

    ERX Kárai
    Kárai Tamás, foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    A külföldi versenyzők közül mindenképp ki kell emelni Anton Marklundot. Bár a kétszeres bajnoknak tavaly nem volt jó szezonja, ebben az évben a Set Promotion Hyundai i20 versenyautójával tervez teljes programot az EURO RX1-ben. A Donovan családról és janis Baumanisról már írtunk a Rallycafén, ahogyan a Johann Kristoffersson mellett fejlődő Enzo Ide indulásáról is.  A korábbi S1600 sztár Ulrik Linnemann ezúttal Supercars-szal indul, a saját nevét viselő csapat Ford Fiestájával áll rajthoz.

    Anton Marklund
    foto: Anton Marklund

    A hatszoros Andros Trophy győztes Jean Baptiste Dubourg – akinek tavaly egy lohéaci kartörés miatt tönkrement a szezonja – is visszatért egy Peugeot 208-ban. A regnáló Euro RX3 bajnok, Yury Belevskiy feljebb lép, egy Volland Racing Audi A1-ben tervezi az évet. Tavaly komolyan meglepte a mezőnyt azzal, hogy a nürburgringi World RX fordulóban második lett.

    Az ALL-INKL.COM Muennich Motorsport szokás szerint Seat Ibizákkal indul, René Münnich és Mandie August ül az autókban. Mindketten jól ismerik Nyírádot, akár meglepetést is okozhatnak. A lengyel Dariusz Topolewski és Marcin Gagacki pedig Ford Fiestákkal érkezik.

    Ismerősként üdvözölhetjük Ales Fucikot, ő is itt volt a hazai szezonnyitón. Az északiakra is mindig érdemes odafigyelni a rallycrossban. Sivert Svardal – akit 2021-ben az „Év Cooper Tyres újoncának” választottak – az elmúlt szezonban elért fejlődését szeretné folytatni. Anders Michalak pedig tavaly mutatkozott be az EURO RX1-ben, és két futamon is pontot szerzett, ezzel 13. lett a bajnokságban. Hervé Knapick pedig 75 évesen újra autóba ül, a megszokott Citroen DS3-mal jön Nyirádra.

    Az EURO RX1 nevezési listája:

    2 Oliver O’DONOVAN IRL Oliver O’Donovan IRL Proton Iriz
    4 Patrick O’DONOVAN GBR Patrick O’Donovan GBR Ford Fiesta
    6 Jānis BAUMANIS* LVA #YellowSquad SWE Peugeot 208
    11 Aleš FUČÍK CZE KRTZ Motorsport ACCR Czech Team CZE Volkswagen Polo
    12 Anders MICHALAK SWE Hedströms Motorsport SWE Volkswagen Polo
    24 Sivert SVARDAL NOR Sivert Svardal NOR Volkswagen Polo
    27 László KISS HUN Speedbox Racing Team KFT HUN Peugeot 208
    33 Ulrik LINNEMANN* DNK Linnemann Promotion DNK Ford Fiesta
    38 Mandie AUGUST* DEU ALL-INKL.COM Muennich Motorsport DEU SEAT Ibiza
    39 Zoltán KONCSEG HUN Kárai Motorsport Sportegyesület HUN Audi A1
    44 Dariusz TOPOLEWSKI* POL Oponeo POL Ford Fiesta
    50 Attila MÓZER* HUN Nyirád Motorsport KFT HUN Peugeot 208
    51 Márk MÓZER HUN Nyirád Motorsport KFT HUN Peugeot 208
    66 LUIGI* HUN GFS Motorsport Egyesület HUN Ford Fiesta
    73 Tamás KÁRAI* HUN Kárai Motorsport Sportegyesület HUN Audi S1
    77 René MÜNNICH DEU ALL-INKL.COM Muennich Motorsport DEU SEAT Ibiza
    84 Hervé KNAPICK FRA Hervé Knapick FRA Citroën DS3
    87 Jean Baptiste DUBOURG FRA Jean Baptiste Dubourg FRA Peugeot 208
    88 Marcin GAGACKI* POL Oponeo POL Ford Fiesta
    91 Enzo IDE* BEL EKS SWE Audi S1
    92 Anton MARKLUND* SWE SET Promotion FIN Hyundai i20
    95 Yury BELEVSKIY* CHE Volland Racing KFT HUN Audi A1

     

    Az Euro RX3-ban négy magyar lesz a mezőnyben, élükön az Euro RX3-ban dobogós Szíjj ‘Jolly’ Zsolttal. Ferjáncz András a jól ismert Ford Fiestával, Répási Róbert a Skoda Fabiával, Körmöczi Balázs pedig az Audi A1-gyel indul majd.

    Nem lesz könnyű dolguk a magyaroknak, mert ebben a kategóriában is kőkemény ellenfelekkel kell majd megküzdeniük. A tavalyi szezon második helyezettje, Kobe Pauwels újra egy Volland Racing által felkészített Audi A1-gyel próbálja meg elhódítani a bajnoki címet, amihez persze már Nyirádon jól kell mennie. A portugál João Ribeiro és Nuno Miguel Da Costa Araújo duó is komoly ellenfél, ők tavaly októberben hazai pályán, Montalegre-ben tündököltek. A lengyel Damian Litwinowicz tavaly hatodik volt a bajnokságban, kérdés, hogy idén is megelőzi e őt Jan Černý, a pokolian gyors Skoda Citigójával.

    A Nyirádi Rallycros Eb futamra itt lehet jegyeket vásárolni.

    Az EURO RX3 nevezési listája:

    4 András FERJÁNCZ HUN TMC Rallysport KFT HUN Ford Fiesta
    6 Damian LITWINOWICZ* POL Damian Litwinowicz POL Audi A1
    11 Jan ČERNÝ* CZE PAJR S.R.O. CZE Škoda Citigo
    13 Per Magne EGEBØ-SVARDAL NOR Per Magne Egebø-Svardal NOR Audi A1
    18 Zsolt SZÍJJ ‘JOLLY’ HUN Speedy Motorsport HUN Audi A1
    22 Kobe PAUWELS BEL Volland Racing KFT HUN Audi A1
    39 Radosław RACZKOWSKI POL Automax Motorsport POL Škoda Fabia
    58 Dominik SENEGACNIK AUT KRTZ Motorsport CZE Volkswagen Polo
    61 Jiří ŠUSTA CZE Josef Šusta CZE Škoda Fabia
    88 Nuno Miguel DA COSTA ARAÚJO* PRT Volland Racing KFT HUN Audi A1
    99 João RIBEIRO PRT João Ribeiro PRT Audi A1
    112 Róbert RÉPÁSI HUN Zalaegerszegi Autósport Egyesület HUN Škoda Fabia
    131 Balázs KÖRMÖCZI HUN Szada-Ring Racing KFT HUN Audi A1

     

    Kárai Tamás
    foto: @World / Red Bull Content Pool

    Baumanis is jön Nyirádra

    0

    A Rallycross Európa-bajnokság tavalyi harmadik helyzettje, Janis Baumanis is itt lesz az idei szezonnyitón Nyirádon. A lett versenyző a #YellowSquad csapattal indul egy peugeot 208 WRX-szel.

    Baumanis 2014 óta versenyez az Eb-n, akkor a harmadik helyen végzett a Super1600 kategóriában. 12 hónappal később megszerezte a bajnoki címet, amiért a magyar Szabó Krisztián is versenyben volt. Ezzel egyidőben Norvégiában egy Hansen-féle Peugeot 208-assal debütált a Supercars kategóriában is. 2019-ben már az első WRX dobogóját ünnepelhette egy Ford Fiestával, tavaly pedig az EURO RX1-ben lett harmadik a bajnokságban.

    Idén tulajdonképpen visszatér Hansenékhez, hiszen a #YellowSquad szoros kapcsolatban áll a legendás istállóval, és termmészetesen 208-as Peugeot-val indulnak ők is.

    Nagyon boldog vagyok, hogy idén a #YellowSquaddal vezethetek. A Supercar pályafutásomat a Hansen csapatánál kezdtem még 2015-ben, és nagyon boldog vagyok, hogy visszatértem a ralikrossz világ leghíresebb csapatába, hogy teljesítsem a teljes Euro RX szezont. Tavaly egy nagyon jó bajnokság volt, remek versenyzőkkel, és úgy gondolom, hogy idén még érdekesebb lesz, még több komoly névvel és autóval. Nagyon várom, hogy szórakoztató és élvezetes versenyeket fussak és harcolhassak a legjobb helyekért” – mondta Baumanis.

    „Fantasztikus dolog kiterjeszteni a #YellowSquad működését. Mindig is az volt a célunk, és a márka víziója is, hogy több szinten legyünk jelen a ralikrosszban, és most ott vagyunk a #YellowSquaddal az Euro RX-ben. A Hansen szervezeten belül most már minden lépést lefedünk a CrossCarttól egészen a sportág csúcsáig. Nagyon jó, hogy Janis visszatért a csapatba, miután néhány évvel ezelőtt a Hansen Talent Developmentnél versenyzett. Azért jött ide, hogy az EURO RX1-ben az aranyéremért harcoljon. Ott volt a sűrűjében az elmúlt években, és most ezzel az autóval és csapattal nagyon jó esélyünk van néhány igazán jó eredmény elérésére” – mondta a rallycross-legenda Kevin Hansen.

    Janis Baumanis
    foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool