back to top
2025. december 26. 23:27
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1131

    74 páros a Mikulás Rallyn

    0

    Nagyszerű mezőnyt tartogat idén is zsákjában a Mikulás, a veszprémi versenyen indul Bútor Róbert a C3 WRC-vel, de több Rally2-es autó is rajthoz áll a mai napig igen népszerű Ladás párosok mellett. 

     

    Nevezési lista

    Megvan a Renault Clio Rally3 bemutatójának időpontja

    0

    Véget ért a tesztfázis a Renaultnál, készen áll a bemutatásra a gyár Rally3-as versenyautója. Ezzel a Ford Fiesta mellett jövőre már két modellt választhatnak a Rally3 versenyzői.

    A fejlesztési program május végén indult, és a kész versenyautót 22 napon át tesztelte a Renault. Ez alatt az idő alatt több mint 2500 kilométeren át aszfalton, és több mint 2000 kilométeren murván tesztelték a Cliót. Nyolc versenyző és 11 navigátor adta tapasztalatait a fejlesztéshez, ők javarészt a francia Clio Trophy versenyzői közül.

    A Clio Rally3-mal a Renault is ugrik egyet a rally piramison és a Rally5 és Rally4 mellett a négykerékhajtású kategóriába is belép a Rally3-as autóval. A cég történetének első összkerékhajtású rallyautója lesz a Clio Rally3.

    A bemutató időpontja 2023. január 15., a helyszín az andorrai Pas de la Casa Circuit lesz.

    A homologizáció a számítások szerint 2023 áprilisáig eltart majd, így legkorábban májusban jelenhet meg a pályákon az új autó.

    Tanak hatalmas bőröndökkel távozott családjától

    0

    Ott Tanak még nem találta meg 2023-as csapatát, azonban a hírek szerint egyre közelebb kerül az M-Sport csapatához, bár úgy tűnik, világbajnoki címért nem fog tudni versenyezni. 

    A Toyota Gazoo Racing és a Hyundai Motorsport is bejelentette már 2023-as WRC csapatát, és miután a japán gyártó csapatában sem kap helyet a koreai csapatból távozó Ott Tanak, már csak az M-Sport csapatában találhat helyet. 

    Richard Millener azonban már többször is elmondta, egy teljes szezonra nagyon költséges lenne szerződtetni a 2019-es világbajnokot. 

    “Ott Tanak valóban egy lehetséges választás lehetett volna a 2023-as szezonra – mondta az M-Sport csapatvezetője legutóbb a Motorsport.com francia nyelvű oldalán. – A szerződtetése azonban nagyon költséges lenne. Még nem tudjuk, hogy kik fognak 2023-ban nálunk vezetni, de jó eséllyel azok a versenyzők, akik idén. Ott szerződtetéséről még tárgyalunk, az aláírás azonban nem történt meg.” 

    Az nagyon valószínűnek tűnik, hogy Gus Greensmith és Pierre-Louis Loubet marad a csapatban, de a Motorsport.com oldal jó esélyt lát Adrian Fourmaux számára is a fordos csapatban való folytatásra, annak ellenére, hogy az idei éve katasztrofális volt.  

    Korábban megjelent hír arról is, hogy a Red Bull támogatná az M-Sportot, és ha ez sikerülne, akkor Sébastien Loeb és Ott Tanak szerződtetése is könnyebbé válna. A kilencszeres világbajnok mindenképp hajlandó lenne hasonló részmunkaidős szezonra, mint idén. 

    Tanak azonban szeretne továbbra is vb címért harcolni, ugyanakkor szívesen lenne többet családjával is. A kettő azonban nem oldható meg egyszerre. 

    A média oldal információja szerint azonban elképzelhető olyan szerződés is, mely a 2023-as szezon során Loebhöz hasonlóan részmunkaidőről szólna Tanak esetében is, 2024-ben pedig újra teljes szezont mehetne az M-Sportnál az észt versenyző, akinek jövőre így maradna ideje a családjára is. 

    A legfrissebb pletykák szerint Tanak a napokban tesztelhetné a Ford Puma Rally1-et az M-Sport brit bázisán, ezt erősíti az is, hogy többen látták nagy bőröndökkel Ott Tanakot a tallini reptéren.

    Fotó: Hyundai Motorsport

    Hivatalos: Lemondott a Ferrari csapatfőnöke

    0

    Közel négy évvel azután, hogy kinevezték ebbe a pozícióba, lemondott Mattia Binotto, a Ferrari F1-es istállójának csapatfőnöke.

    Hosszú napok huzavonája és találgatásai után a Ferrari végül elfogadta Mattia Binotto lemondását, így 2022 december 31-től nem ő irányíja az olaszok Forma-1-es csapatát. A 2019-es szezon előtt kinevezett 53 esztendős szakember a teljes pályafutását Maranellóban töltötte, 1995-ben a motorrészlegen kezdett mint a tesztcsapat mérnöke, majd onnan lépdelt egyre feljebb a ranglétrán, mígnem 2016-ban James Allison távozását követően technikai igazgató lett. Innen már csak egy szinttel volt feljebb, ahová három évvel később jutott el, amikor a menesztett Maurizio Arrivabene helyén az istálló csapatfőnöke, és a Ferrari sportrészlegének igazgatója lett.

    Hatalmas dráma zajlik a Ferrarinál – már a Red Bull csapatfőnökét is megkörnyékezték

    Irányítása alatt a Ferrari az utóbbi évek egyik legnagyobb technikai botrányába szaladt bele szabálytalannak minősített 2019-es motorjával, ami után a csapat 40 éves mélypontra süllyedt. A 2022-ben bevezetett új technikai szabályoknak köszönhetően azonban visszakapaszkodtak az élmezőnybe, és ismét a futamgyőzelmekért harcoltak. Az idei év elején úgy tűnt, hogy a világbajnoki címre is lehet esélyük, ám a szezon előrehaladtával folyamatosan estek vissza, és a 22 versenyből végül csak négyet nyertek meg, miközben a Red Bull 17-szer ünnepelhetett.

    Az első figyelmeztető jel a szintén elbukott hazai futam, a monzai Olasz Nagydíj után érkezett Binotto irányába azzal, hogy John Elkann elnök nyíltan a támogatásáról biztosította, de közben hangsúlyozta, hogy a csapatnak minden területen fejlődnie kell.

    A Ferrari elnöke nem elégedett, de kitart Binotto mellett

    Miután Ferrari a nyári szünet után egyetlen futamot sem nyert, és végérvényesen lemaradt a Red Bulltól az idei fejlesztési versenyben, a Brazil Nagydíj után az olasz sajtó tényként közölte, hogy Binottónak az év végén mennie kell, és a jelenleg az Alfa Romeót irányító Frédéric Vasseur lesz az utódja. Sajtóhírek szerint ezen hírek után Binotto biztosítékot kért Elkanntól arra, hogy ez nem igaz, ezért adta ki a Ferrari a hivatalos cáfolatot, Binotto számára azonban világossá vált, hogy nem élvezi az elnök és Benedetto Vigna teljes támogatását, ezért inkább beadta a lemondását.

    Az elmúlt napokban a Ferrari teljes csöndbe burkolózott, miközben olyan hírek szivárogtak ki, hogy Elkann hezitál a lemondás elfogadását illetően, illetve nincs megfelelő utód a láthatáron, miután az olasz gyártó szinte minden rivális csapatfőnöknek, még a Red Bullt irányító Christian Hornernek is felajánlotta Binotto helyét.

    Egyelőre nincs új csapatfőnök

    A Ferrari megerősítette, hogy Mattia Binotto december 31-ig még a pozíciójában marad, az utódlásáról pedig 2023 elején döntenek.

    „Szeretném megköszönni Mattiának az elmúlt 28 év során nyújtott nagyszerű hozzájárulását a Ferrarival, és különösen azt, hogy az elmúlt évben visszavezette a csapatot a versenyképesség útjára – olvashatók a Ferrari közleményében Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatójának szavai. – Ennek eredményeként erős pozícióban vagyunk ahhoz, hogy ismét kihívók legyünk, mindenekelőtt a világszerte található csodálatos szurkolóinkért, ahhoz, hogy megnyerjük a motorsport legnagyobb díját. Mindenki a Scuderiánál és a tágabb Ferrari-közösségben minden jót kíván Mattiának a jövőre nézve.”

    Michael Schumacherrel is dolgozott együtt

    Binotto sajnálja, úgy érzi, mindent megtett

    Természetesen a távozó csapatfőnök is megszólalt, és nagyon diplomatikusan búcsúzott.
    „Sajnálattal úgy döntöttem, hogy befejezem az együttműködést a Ferrarival – nyilatkozta. – Egy általam szeretett vállalatot hagyok el, amelynek 28 éve vagyok a tagja, az abból a meggyőződésből fakadó nyugalommal, hogy mindent megtettem a kitűzött célok elérésének érdekében. Egy egységes és fejlődő csapatot hagyok hátra, egy erős istállót, amely biztos vagyok benne, hogy készen áll a legmagasabb célok elérésére, és amelynek minden jót kívánok a jövőre nézve. Úgy gondolom, hogy bármennyire is nehéz volt számomra a döntés, ez a helyes lépés. Szeretnék köszönetet mondani a Gestione Sportiva (a Ferrari versenyrészlege – a szerk.) minden emberének, akik osztoztak velem ezen a nehézségekkel, de nagy elégedettséggel is teli úton.”

    Kemény kritika: Ocon úgy beleszállt Alonsóba, ahogy még senki

    0

    Nem igazán fogalmazott meg eddig olyan kritikát senki a kétszeres világbajnok Fernando Alonsóról, mint amilyet a spanyol pilóta most már csak volt csapattársa, Esteban Ocon. A francia versenyző szerint a 41 esztendős veterán a versenyek között alig dolgozott valamit.

    Esteban Ocon és Fernando Alonso kapcsolata nem éppen a legszebb módon ért véget, miután az Alpine-tól távozó spanyol a csapata mellett a francia versenyzőt is kritizálta a sajtóban. A két pilóta többször is összecsapott az idén a pályán, utoljára a Brazil Nagydíjon, ahol kétszer is ütköztek az első körben. Noha a felügyelők végül Alonsót büntették meg, a kétszeres világbajnok keményen bírálta Ocont, majd kifejtette, hogy már alig várja a távozását.

    Alonso a csapattársát hibáztatta, de őt büntették meg – az Alpine főnöke mindkét pilótát kritizálta

    Ocon válaszára mostanáig kellett várni, amikor is az Ouest France-nak nyilatkozva elmondta: továbbra is tiszteli Alonsót, de azért nem bánja, hogy jövőre másik csapatban fog versenyezni.

    „Csalódott voltam amiatt, amit Fernando a sajtóban és a csapaton belül mondott. Nem igazán beszélgettünk a csapatban erről, de Laurent [Rossival, az Alpine vezérigazgatójával] igen. Személy szerint jobb szeretem, ha ezek a dolgok köztünk maradnak, és úgy közöljük ezeket egymással, mint férfi a férfival. Ő nem ezt tette, helyette megjelent a sajtóban. Mint mondtam, mindig tisztelni fogom őt, de igen, csalódott voltam. De tisztelem azt, amit a pályán elért, a világbajnoki címeit és hogy ebben a korban is ennyire motivált. Szerintem jó, hogy elmegy, és mostantól úgy csináljuk a magunk dolgát, ahogy kell” – jelentette ki a francia versenyző.

    Ocon jövőre az Alpine-t már az abu-dzabi teszten kipróbáló Pierre Gasly csapattársa lesz, ami ugyancsak feszültségekhez vezethet, hiszen a gyerekkorukban egymással jó barátságot ápoló honfitársak viszonya később nagyon megromlott, és bár mindketten hangsúlyozzák, hogy profikét fognak viselkedni, sokan kételkednek abban, hogy előbb-utóbb ne robbanna a bomba.

    Pierre Gasly, Esteban Ocon, Alpine
    Gasly és Ocon Fotó: Alpine

    Egy szempontból azonban mindenképpen jót tehet Oconnak Gasly érkezése, az Alpine-nal harmadik szezonját (2020-ban még a Renault néven futó istállóban versenyzett) kezdő versenyző elmondása szerint ugyanis Alonso alig vette ki a részét a versenyhétvégéken kívüli munkából.

    „A beosztásom nagyon sűrű. Három napon át az erőnlétemen dolgozom az edzőmmel, aztán elutazom egy sor gyárlátogatásra és promóciós eseményre. A 2023-as szezon hosszú lesz, úgyhogy ki fogok venni néhány napot, amit a családokkal és barátokkal töltök, mielőtt folytatnám a programomat” – mondta Ocon, majd elárulta, hogy eddig a munka dandárját ő végezte.

    „Remélem! – vágta rá, mikor arról kérdezték, hogy Gasly többet fog-e segíteni. – Őszintén, [a munka] 98%-a volt az enyém, 2%-a az övé (Alonsóé). Nem mondanám, hogy túl voltam hajszolva, de én csináltam mindent. A fejlesztési munkát a szimulátorban, a marketinggel kapcsolatos utakat, szóval a munka nagyon nagy részét. Pierre-rel szerintem megoszthatjuk a feladatokat, ami segíteni fog abban, hogy fenntartsam az energiaszintemet a szezon során. Biztos vagyok benne, hogy ebből a szempontból sokkal jobb lesz.”

    Hogy Alonso mit szól mindehhez, az alighanem hamarosan ki fog derülni, hiszen eddig sem úgy ismertük a spanyolt, mint aki válasz nélkül hagyja az efféle kritikákat.

    Alonso meglepődött és néhány titkos részletet is elárult, miután tesztelte Vettel autóját

    Latvala: Nagyon szép jövő vár a finn versenyzőkre a WRC-ben 

    0

    Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke nagyon örül a WRC-ben látott idei finn sikereknek, szerint komoly jövő várhat honfitársaira a sorozatban. 

    A finn versenyzők idén kiválóan szerepeltek a WRC-ben, hiszen amellett, hogy Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen a csúcskategória bajnoki címét szerezte meg, a WRC2-ben és WRC2 junior kategóriában Emil Lindholm és Reeta Hamalainen, a WRC3-ban pedig Lauri Joona a pilóták, Enni Malkönen (Sami Pajari navigátora) pedig a navigátorok vb címét szerezte meg. 

    Jari-Matti Latvala örül honfitársai sikereinek. 

    “A finn versenyzőknek már nagyon régen volt ennyire jó szezonjuk a vb-n – mondta a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke a Rallit.fi oldalnak. – Nagyon szépnek látom a jövőt a finn versenyzők esetében. Az, hogy az első, második és harmadik kategóriában is finn versenyző lett a világbajnok, nagyon jó jel a finn autósport számára is. A sikerek vélhetően több fiatal versenyzőnek is azt siugallják, hogy lépjenek nemzetközi sorozatokba. A bajnoki címek pedig Finnországban is növelhetik a sportágf népszerűségét.” 

    A WRC3-ban a magyar versenyztők is jól szerepeltek idén, hiszen László Zoltán első magyar versenyzőként futamot tudott nyerni, míg év végén a pilóták között a negyedik helyen zárt, navigátora, Kürti Tamás pedig a harmadik helyet szerezte meg a navigátorok bajnokságában.

    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Eldőlt, hogy Ross Brawn visszatér-e a Ferrarihoz Mattia Binotto utódjaként

    0

    Egy nappal azután, hogy szóbahozták a Ferrari csapatfőnöki pozíciójával, Ross Brawn az F1 hivatalos oldalán elköszönt, és lezárta közel 5 évtizedes pályafutását.

    Végül beigazolódott, amiről szeptember végén mi is beszámoltunk, azaz Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója valóban visszavonul. Mindezt nem véletlenül írjuk így, hiszen miért is ne tartotta volna a szavát a 68 esztendős szakember, hacsak azért nem, hogy visszatérjen a Ferrarihoz, és elfoglalja a távozófélben levő Mattia Binotto helyét a csapatfőnöki székben.

    Az olasz La Stampa által megszellőztetett forgatókönyv azonban már biztosan nem fog megvalósulni, Brawn ugyanis egy nappal a hírek megjelenése után a Forma-1 hivatalos oldalán közzétett írásában búcsúzott el, mintegy megerősítve, hogy valóban visszavonul a sportágtól.

    Christian Horner, Ross Brawn, 2019
    Brawn nem tér vissza a csapatfőnökök közé Fotó: Robert Cianflone/Getty Images/Red Bull Content Pool

    „A Forma-1-ben töltött időm a végéhez ér. Hiányozni fog, hogy részt vegyek a sportág életében, hiányozni fog a bajtársiasság és a barátság, amit a Forma-1-es közegben megtapasztal az ember” – írta az F1 menedzsmentjéhez hat éve csatlakozó szakember.

    „Imádtam mindent, amit az elmúlt néhány évben csináltam. Továbbléptem onnan, hogy egy csapat tagja akarok lenni, és úgy döntöttem, hogy ezt eleget csináltam. Csakis a [Forma-1-es sportigazgatói állás] lehetett elég vonzó. Nagyon szerencsés vagyok, hogy megkaptam az esélyt a Liberty Mediától, szerelem volt ez a munka.”

    „Most van itt a megfelelő idő arra, hogy visszavonuljak. A munka nagy részét elvégeztük, és most a konszolidáció időszakában vagyunk. Új autók jönnek 2026-ban, de az még négy évre van, elég messze számomra, ezért jobb, ha az emberek következő csoportja veszi fel a kesztyűt. Úgy vélem, remek állapotban hagyom hátra az F1-et.”

    „Minden percét imádtam a 46 éven át tartó karrieremnek, és szerencsésnek mondhatom magam, hogy nagyszerű csapatokkal, nagyszerű pilótákkal és nagyszerű emberekkel dolgozhattam. Egyetlen dolgon sem változtatnék. Egy dolog pedig biztos, hogy a feleségem és a családom támogatása nélkül nem tudtam volna véghez vinni ezt, és nem is akartam volna csinálni.”

    „Most a kanapéról fogom nézni az F1-et, szurkolni fogok és szitkozódni, mint egy Forma-1 drukker, és közben örülni fogok, hogy a sport nagyszerűen állapotba van és fantasztikus jövő előtt áll. Remek versenyzésre fel!” – búcsúzott a Benettonnal és a Ferrarival technikai igazgatóként, majd a saját nevét viselő istállóval csapatfőnökként is a csúcsra érő szakember.

    Ross Brawn
    Brawn 46 éves pályafutást zár le Fotó: GEPA pictures/ Christian Walgram/Red Bull Content Pool

    Brawn az elköszönés mellett számot vetett az idei szezonról és az utóbbi hat évről is, és elmondta, hogy elégedett azzal, amit ebben az időszakban elértek, és sikerült új pályára állítaniuk a sportágat, amely soha nem volt még ennyire jó helyzetben. Szerinte sikerrel zárultak a versenyzés szorosabbá tételére irányuló törekvéseik, illetve jelentős lépésnek nevezte a költségplafon bevezetését, illetve úgy vélte, rugalmasabbá tették a sportág irányítását azzal, hogy már nem kell az összes csapat beleegyezése a rövid távú döntések meghozatalához. Emellett pozitívan nyilatkozott a sprintek bevezetéséről is, amelyekről elmondta, nem tudja, hogy mi lesz az optimális számuk a jövőben.

    Az idei év értékelésénél Brawn természetesen csak a legnagyobb dicséret hangján szólt Max Verstappenről és a Red Bullról, de megemlítette két korábbi csapatát, a Ferrarit és a Mercedest is. „A Ferrari egy újabb lépést tett, és meg kell őket dicsérni a teljesítményükért és az elért fejlődésért. A mindkét bajnokságban elért második hely jó alap a jövő évi építkezéshez. A Mercedesnek különös éve volt. Egyértelműen kihívást jelentő volt a legtöbbet kihozni az autóból, de a pilótáik soha nem adták fel. Ismerem az ott dolgozó embereket, és jövőre erősen fognak visszatérni. Remélem, hogy a következő néhány szezonban néhány másik csapat is felveszi majd a versenyt a top hárommal. Az lenne a hab a tortán, és még izgalmasabbá tenné az F1-et.”

    A Szardínia Rally hosszútávra a WRC naptárban marad 

    0

    Az egyetlen olasz WRC futamnak, a Szardínia Rallynak hoszzútávú jövője van a Rally Világbajnokságon, derült ki a WRC naptár bejelentése után. 

    Régen több, aszfaltos és murvás olasz WRC futam is létezett, azonban most már csak a Szardínia Rally létezik állandó versenyként. 

    A murvás, meleg körülmények között sorra kerülő versenynek pedig komoly jövője van a WRC naptárban, az Olasz Autósport Szövetség ugyanis három éves szerződésről adott hírt a 2023-as naptár bejelentésével egy időben. 

    A Szardínia Rally központja jövőre Olbia lesz. 

    A verseny legeredményesebb versenyzője Sébastien Loeb és Sébastien Ogier egyaránt nyolc győzelemmel. 2022-ben Ott Tanak tudott nyerni

    Átszámolva közel 70 millió forintos ajándékot kapott Verstappen

    0

    Méregdrága ajándékkal lepte meg a Honda Max Verstappent a hagyományos évzáró eseményén.

    Nem mehetett el „nyaralni” Max Verstappen, Sergio Pérez, Pierre Gasly és Cunoda Juki sem az Abu-dzabi Nagydíj után, hiszen mindannyiuknak jelenése volt Japánban, a Honda Thanks Day elnevezésű, a japán gyártó által tartott szokásos évzáró rendezvényen. Verstappennek pedig különösen megérte ellátogatni a Motegi versenypályára, hiszen a Honda a 600 lóerős utcai szörnyetegével, az NSX Type S-el lepte meg, aminek piaci ára közel 170 ezer dollár, avagy több mint 67 millió forint, de a különböző extrákkal ennél is feljebb mehet. A kulcsokat a Honda Racing elnöke, Watanabe Kodzsi nyújtotta át a 25 esztendős pilótának. „Ez egy csodálatos autó, nagyon büszke vagyok rá, hogy megkaptam. Nagyon szépen köszönöm!” – mondta a kétszeres világbajnok, majd kipróbálta az új járgányt.

    A jelenet alább tekinthető meg:

    Az említett négy F1-es pilóta mellett többek között a Honda MotoGP-menője, a nyolcszoros világbajnok Marc Márquez is részt vett az eseményen, amelyen a japánok teljes motorsport palettája felvonult a drukkerek előtt.

    „Ez egy nagyszerű nap, és boldog vagyok, hogy itt lehetek, és szeretném nagyon megköszönni a Hondának, hogy megszervezte ezt a napot” – idézi Verstappent a saját honlapja. 

    A holland pilóta másfél hónappal ezelőtt Japánban biztosította be második vb-címét, a szezonra visszatekintve pedig elmondta, hogy ez az év „még jobb volt, mint a tavalyi”, és „nagyszerű érzés, hogy ezt a Hondával együtt, az elmúlt évek erőfeszítései után, mindkét bajnoki címet megnyerve értük el.”

    Persze a Honda az idei évtől hivatalosan nem volt jelen az F1-ben, de így is részesei a Red Bull sikerének, hiszen az erőforrásokat Japánban gyártották és fejlesztették ki. „Nagyon jó együtt dolgozni a Hondával. Az idei évben rengeteg erő állt a rendelkezésünkre, amit egyértelműen látni lehetett az egyenesekben. Mi voltunk az egyik leggyorsabbak. Ez sokat segít és hozzájárult az idei sikereinkhez. Ezt nagyon köszönöm!”

    2023-ban is ötfutamos lesz a JWRC 

    0

    Jövőre is havon, aszfalton és murván is bizonyíthatják tudásukat a JWRC indulói. 2023-ban is öt verseny vár a juniorokra. 

    A JWRC 2023-as szezonja is a Svéd Rallyval kezdődik február 9-12. között, amit Horvátország aszfaltos szakaszai követnek április 20-23. között.  

    A szezon harmadik versenyére Szardínián kerül sor június 1-4. között, majd Észtországban rendezik az utolsó előtti versenyt július 20-23. között. 

    A Junior WRC bajnoki cím pedig hasonlóan az idei évhez ismét Görögországban dőlhet el szeptember 7-10. között. 

    A versenyzők ismét egyforma Ford Fiesta Rally3-as autókkal küzdhetnek meg egymással. Melyet az M-Sport lengeyl központjában készítenek fel. 

    A bajnok nyereménye pedig négy futam lesz a WRC2-ben egy Ford Fiesta Rally2-vel, teljesen ingyen. A versenyek előtt tesztelési lehetőséget kap a bajnok, és a gumikat is ingyen kapja meg. 

    2022-ben Robert Virves nyerte a Junior Világbajnokságot.

    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool