A sprinthétvégéken ugyanis a szokottnál is limitáltabb a felhasználható abroncsok száma, így ha valakinek nincs esélye a pontszerzésre, jobban megérné spórolnia a nagydíjra. Ilyen helyzetbe került Kínában Fernando Alonso, aki Carlos Sainzcal történt ütközése után inkább feladta a küzdelmet. A futamon aztán a kétszeres világbajnok szokatlan stratégiára kényszerült, és be kellett iktatnia egy extra kerékcserét, mert nem maradt több kemény gumija.

Alonso félúton az eltiltás felé – ő is szorgalmazta a szabályt, aminek most áldozatául esett

„Jó lenne, ha több gumit kapnánk, mert a szabadedzésen arról szól a játék, hogy ki tud kevesebbet körözni és ki használ el kevesebb gumit, ami sajnálatos a szurkolókra nézve. Aztán ami a sprintet illeti, ha a show és az előzések miatt akarják, majd nem hagyják a pilótákat versenyezni, akkor jobb, ha nem is versenyzünk” – idézi a szerinte igazságtalan büntetésére utaló Alonsót a RACER.

„[Vasárnap] már nem volt elég kemény gumink. Volt egy lágy és egy közepes szettünk az utolsó 35 körre, a számításaink pedig azt mutatták, hogy nem tudunk elmenni egy szettel a végéig. Valószínűleg a legjobb az lett volna, ha szombaton nem is állunk rajthoz a sprinten, és megspórolunk egy szett gumit vasárnapra. Ha az ember nem nyer szombaton, akkor nagyon kevés pontot tud csak szerezni, miközben büntetőpontokat kockáztat meg ilyenek, szóval talán jobb nem is versenyezni.”

Amikor egy 42 évesen is ereje teljében levő, extra motivált, küzdőszelleméről hétről hétre tanúbizonyságot tevő kétszeres világbajnoknak már ilyen felvetései vannak, alighanem tényleg jogosan merül fel, hogy a sprinthétvégékkel valami nincs rendben. Viszont amíg a nézettségi adatok azt mutatják, hogy megéri ilyeneket rendezni, alighanem maradni fognak.