2024. május 02. 05:23

KezdőlapF1A McLaren Elon Muskkal üzletelhet; az egyik gyártó kiszállhat az F1-ből

A McLaren Elon Muskkal üzletelhet; az egyik gyártó kiszállhat az F1-ből

-

A veterán F1-es újságíró érdekes pletykákról számolt be.

Miközben a teljes F1-es sajtó a Red Bull-botrányra figyel, azért más is történik a száguldó cirkuszban, amit az évtizedek óta a paddockból tudósító veterán újságíró, Joe Saward legutóbbi blogbejegyzése is bizonyít. Ebben Saward többek között kitért arra, hogy az Alpine vesszőfutása kezdheti az F1-ből való kiszállás felé sodorni a Renault-t, amely gyári csapatként 2016-ban tért vissza (2021-től az Alpine márkáját előtérbe helyezve átnevezte erre az istállóját, de ettől az még ugyanúgy a Renault gyári alakulata), és már réges-régen túllépte azt az időkeretet, amit magának felállított arra, hogy visszatérjen a győztesek közé.

A mezőny végén is zajlik az élet – menekülnek a mérnökök az F1-es sereghajtótól

Az Alpine pedig ahelyett, hogy előrefelé lépdelne, az idei szezonra visszazuhant a mezőny végére, ami akár a szöget jelentheti a csapat koporsójába. Hogy mi jelentheti a kiutat a Renault-nak, arról Saward ezt íra:

„Dzsiddában azt pletykálták, hogy a Renault-főnök Luca de Meo, aki egy kisbusznyi Renault-ügyvezetővel maga mögött jelent meg a helyszínen, nem túl boldog az Alpine fejlődésével, mivel a világhódító tervek a vártnál nehezebbnek bizonyulnak (ismét megmutatva, hogy az autógyárak főnökeinek nem kellene megpróbálkozniuk versenycsapatok üzemeltetésével). Most el kell döntenie, hogy mi legyen. Egyesek úgy vélik, hogy egyszerűen csak eladhatja az Enstone-i csapatot, a pénzt pedig felhasználhatja, hogy a motorgyártó bizniszbe fektessen ahelyett, hogy megpróbálja közös munkára bírni a briteket és franciákat (az Alpine autógyártó részlege Enstone-ban, míg a motorrészleg Viry-ben található – a szerk.).”

Saward ezután felvetette, hogy a Renault így maradhat csupán motorgyártóként, hogy megismételje a korábban a Red Bull-lal elért sikereket, illetve egy esetleges eladással megnyitná az utat az F1 által elutasított Michael Andretti előtt. Azt már mi tesszük hozzá, hogy a franciák a 90-es években is motorgyártóként értek el kiemelkedő eredményeket a Williamsszel (és 1995-ben a Benettonnal), és tudtak vb-címeket nyerni azok után, hogy a 70-es és 80-as években gyári csapatként ez nem jött össze nekik.

Nevetséges és képmutató az F1, vagy joggal utasították vissza Andrettiéket?

„A Renault már megtette ezt korábban, és sikeresen szerepelt a Red Bull Racinggel. Számos tőkeerős befektető akar jelenleg elszántan bekerülni az F1-be, és el lehet képzelni egy megállapodást, amelyben az Alpine továbbra is az arculat része marad anélkül, hogy neki kellene működtetnie a csapatot. Ez segíthet Michael Andrettinek, hogy beszálljon, és 2025-től csapata legyen, mielőtt a Cadillac-motorok 2028-ban megérkeznek” – írja Saward, aki szerint tehát egy Alpine köntösbe (hasonlóan ahhoz, ahogy az Alfa Romeo versenyzett az elmúlt években) bújtatott Andretti sem zárható ki a jövőre nézve.

A McLaren Elon Muskkal üzletelhet

Egy másik érdekes infó, amit a veterán újságíró megemlített a bejegyzésben, a McLarenhez kapcsolódik, amely a hírek szerint a luxus sportkocsik gyártásával foglalkozó McLaren Automotive eladását fontolgatja, a potenciális vevők között pedig Elon Musk is felbukkant.

„A pénzügyi sajtóban azt pedzegetik, hogy a McLaren éppen az ellenkezőjét fontolgatja [mint az Alpine] és eladja a veszteséget termelő autógyártó vállalatát, hogy a stabilabb lábakon álló versenycsapataira koncentráljon. Az egyik javaslat az, hogy az enyhén vagyonos Elon Musk szívesen a birodalmában tudná a McLaren-márkát, és a Teslánál szexibb névvel gyártana elektromos autókat. Ha pedig a McLaren visszaváltozna teljes mértékben versenyzéssel foglalkozó vállalattá, elképzelhető, hogy az IndyCar, az F1, a Formula E és az Extreme E mellé a Le Mans-t is felvenné a portfoliójába” – írta Saward.

Friss