Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke elmagyarázta, miért jelent nagy előnyt a finn központ. Ezt az előnyt pedig már a Hyundai is felfedezte.
A Toyota WRC autójának megépítésére Tommi Makinen Finnországot látta a legalkalmasabbnak, annak ellenére, hogy az országot sokan nem tartották jónak egy WRC projekt elkezdéséhez, mivel messze van Közép-Európától.
A sikerek azonban a négyszeres rally világbajnokot igazolták és 2018-ban már gyártó vb címet hozott a Toyotának, amit 2019-22 között három egyéni vb cím is követett, ráadásul tavaly ismét megnyerte a japán gyártó is a vb-t, amit idén meg is védhet.
“Alapvetően azt gondolták sokan, hogy Finnország logisztikailag nagyon rossz helyen fekszik, nehéz eljutni területekre innen – magyarázta Jari-Matti Latvala a Rallit.fi oldalnak. – Tény, hogy valóban nehéz az eljutás innen máshová, de nagy előnye is van Finnországnak. A Toyota pedig észrevette az előnyöket. Finnországban vannak a világ legjobb tesztszakaszai. A vb szezon nagy része murván zajlik, és Finnországban tesztelve azonnal egy tökéletesen felkészített autót lehet készíteni. Tommi Makinen hitt abban, hogy a Toyota WRC projektje Finnországban is jól működtethető lenne, és idővel a logisztikai oldal nehézsége is halványult.”
A Toyota rally autóinak motorját Németországban készítik, ahol a WEC csapat központja is található.
“Németországban inkább a WEC sorozaton van a hangsúly, míg Finnországban a WRC-re koncentrálunk, a két központ pedig tökéletesen tud működni. Elég nagy munka lenne mindent egy központban elvégezni, ráadásul, ha Németországban lenne a WRC csapat központja is, akkor elveszne a finn teszthelyszín előnye is.”
A nagyszerű tesztelési lehetőséget pedig a Hyundai is felfedezte már, hiszen idén többször is finn helyszíneken készült a WRC futamokra.